سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 88287
|
09:29 - 1399/09/19
نسخه چاپی

رییس میراث فرهنگی شهرستان گرمی خبرداد؛

صنعتگر "نقطه کوبی" شهرستان گرمی حمایت می شود+عکس

صنعتگر "نقطه کوبی" شهرستان گرمی حمایت می شود+عکس
رییس میراث فرهنگی شهرستان گرمی از از کشف استعداد هنرمند نقطه کوبی این شهرستان از طریق فضای مجازی خبرداد و گفت: این هنرمند نوجوان با خلق آثار هنری متعدد فراتر از استعداد یک پدیده از این صنعت محسوب می شود.

به گزارش سبلان ما ، حسین زاده رییس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گرمی صبح امروز در جمع خبرنگاران از استعداد یابی صنایع دستی این شهرستان خبرداد و گفت: نقطه كوبی يا نقاشی نقطه ای روی صنایع دستی از جمله هنرهایی است که در  شهرستان گرمی در حال رواج است.

وی از کشف استعداد برتر این هنر از طریق فضای مجازی خبرداد و گفت: خانم جوادی از جمله نوجوانان با استعداد این خطه از دشت مغان است که با هنر نمایی خود آثار متعدی را خلق و جهت عرضه در فضای مجازی منتشر کرده بود که توسط فعالین صنایع دستی شناسایی  و جهت حمایت به این اداره کل معرفی شد.

وی از صدور مجوزهای لازم و پرداخت تسهیلات ارزان به  این نوجوان هنرمند دهه هشتادی خبرداد و گفت: تامین بازار فروش و تبلیغات و همچنین  برنامه های کارشناسی و مهارت افزایی از جمله برنامه های حمایتی صنایع دستی شهرستان گرمی  جهت استمرار و بهبود فعالیت‌ این هنرمند است.

نقطه كوبی يا نقاشی نقطه ای از جمله هنری زيبا براي تزئين ظروف سفالی، شيشه ای، چوبی و حتی پارچه است که ماده اصلي آن نیز لاينر يا دورگير است كه در ويترا يا نقاشی روی شيشه هم استفاده می شود.

 

انتهای پیام/ج

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد