سرویس: اقتصادی
کد خبر: 88299
|
12:48 - 1399/09/19
نسخه چاپی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل:

پژوهش و فناوری از ارکان توسعه صنعت است

پژوهش و فناوری از ارکان توسعه صنعت است
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: پژوهش، دانش و فناوری یکی از ضروریات مهم در توسعه صنعت و شهرک های صنعتی است که بدین منظور لیست الویت های پژوهشی توسط این شرکت احصاء و در اختیار پژوهشگران قرار داده شده است.

محمد اهلی به مناسبت هفته پژوهش در گفتگو با  سبلان ما،  اظهار داشت: پژوهش و افزایش فناوری از مهمترین ارکان توسعه صنعتی است که با فعاليت هاي پژوهشي مي توان فرآيند فناوري را در صنعت نهادينه نمود و با بهينه كردن سرمايه گذاري ها، به سمت اقتصاد صنعتي دانش مدار حرکت کرد.

وی با اشاره به نقش مهم پژوهش و فناوری در افزایش ارزش افزوده و توانمند سازی واحدهای تولیدی، افزود: حرکت در مسیر پژوهش در توسعه صنعت و توانمند سازی واحدهای تولیدی نقش کلیدی دارد که بدین منظور رفع نيازهای فناورانه واحدهاي صنعتی در حوزه تحقيق و توسعه با همكاري مشاورین و واحدهای صنعتی در دستور كار این شرکت قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: باروری و به‌ کارگیری طرح‌ها و ایده‌های فنآورانه و کارآفرین در کشور باعث رشد و توسعه صنعت می شود و زمینه ساز شکوفایی ایده های کارآفرین و حمایت از نوآوری و بروز خلاقیت نیروهای محقق جوان خواهد شد.

اهلی ابراز داشت: در این راستا حمایت از شناسایی، ارزیابی و دسته بندی نیازها و مسائل فناورانه صنایع کوچک و خوشه های صنعتی یکی از مواردی است که مورد حمایت شهرک های صنعتی قرار می گیرد و از طرح های موفق حمایت مالی می شود.

وی از جمله مزایای استفاده از طرح مبادله و ارتقای فناوری را توانمند سازی واحدهای تولیدی برشمرد و افزود: در این نوع طرح، مشاورین صنعتی با حضور در واحدهای تولیدی نسبت به احصاء مشکلات و نیازهای فناورانه واحدهای صنعتی و همچنین تدوین راهکارهای مناسب در جهت ارتقاء و برطرف شدن مساله فناوری اقدام می کنند.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل تصریح کرد: در راستای این نوع حمایت، از ابتدای سال جاری تاکنون از 12 طرح شناسایی و مستند سازی نیازهای فناوری واحدهای تولیدی در زمینه های مختلف حمایت مالی شده است که این نوع حمایت ها تا پایان سال جاری نیز با هدف حمایت از نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی مرتبط با خوشه های فرش، لبنیات و پلاستیک ادامه خواهد یافت.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد