سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88316
|
17:48 - 1399/09/20
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان پارس آباد:

آیت الله یزدی، عمارگونه پا در رکاب ولایت بود/ روشنگری وظیفه‌ای الهی است

آیت الله یزدی، عمارگونه پا در رکاب ولایت بود/ روشنگری وظیفه‌ای الهی است
امام جمعه پارس آباد با بیان اینکه آیت الله یزدی عمارگونه پا در رکاب ولایت بود، گفت: دفاع از ولایت فقیه و روشنگری شجاعانه در عرصه های انقلاب به ویژه فتنه 88 از ویژگی های بارز این مبارز انقلابی بود.

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفتگو با خبرنگار سبلان ما ،   به تبیین ویژگی های شخصیتی  و سیره عملی مرحوم آیت الله محمد یزدی  از یاران امام خمینی(ره) در دوران انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: این عالم دینی پس از انقلاب اسلامی نیز منشأ خیر و برکات  فراوانی برای  نظام و کشور بود و در صحنه های انقلاب اسلامی نقش های بی بدیلی ایفا کرد.

وی به ساده زیستی آیت الله یزدی  نیز اشاره کرد و گفت: این مجاهد و عالم دینی با اینکه در ارکان انقلاب اسلامی همچون مجلس خبرگان رهبری و شورای نگهبان به انقلاب و نظام خدمت کرد، با اینحال ساده زیست بود و در راستای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی به ویژه دفاع از ولایت فقیه از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه آیت الله یزدی از صدر نهضت امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی پا در رکاب ولایت بود، گفت: وی تا پایان عمر در عقیده خود ثابت قدم ماند و از عماران انقلاب محسوب می شود.

وی با بیان اینک آیت الله یزدی از شاگردان بارز آیت الله بروجردی بود، گفت: این عالم دینی از پرورش یافتگان مکتب امام خمینی(ره) نیز بود و در دوران مبارزاتی انقلاب نیز بارها گرفتار ساواک شد و مورد شنکنجه قرار گرفت امام هیچگاه از عقاید خود عقب نشینی نکرد.

حجت الاسلام باقری بنابی به نقش آیت الله یزدی در شکوفایی قوه قضائیه در ابتدای انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: این مبارز انقلابی در راستای تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی هیچگونه تعارفی با کسی نداشتند و با تمام وجود برابر کارشکنان و سهم خواهان انقلاب اسلامی ایستادگی کرد.

وی به جایگاه آیت الله یزدی نزد امام خمینی(ره) نیز اشاره کرد و گفت: امام خمینی(ره) بعد پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل شورای انقلاب در منزل آیت الله یزدی مستقر شده و به فعالیت پرداختند که این خود گویای عظمت و جایگاه این مجاهد انقلابی در نظام و انقلاب است.

امام جمعه پارس آباد در ادامه سخنان خود به تبیین نقش آیت الله یزدی در دوران رحلت امام خمینی(ره) نیز پرداخت و گفت: آیت الله یزدی با بصیرت بالای خود علاوه بر نقش آفرینی در تثبیت انقلاب اسلامی، نقش برجسته ای نیز بعد از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در انتخاب آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) به عنوان رهبر انقلاب داشت و در راه خط شکن بود.

وی در پایان سخنان خود به نقش آفرینی آیت الله یزدی در فتنه 88 نیز اشاره کرد و گفت:  آیت‌الله یزدی که همواره در دفاع از ولایت فقیه و آرمانهای انقلاب اسلامی ثابت قدم بود، در ایام غبارآلود فتنه 88 نیز درحالی که برخی خواص روزه سکوت گرفته بودند، به صراحت وارد میدان شد و علم روشنگری را در این زمینه برداشت و ضمن افشاگری عوامل فتنه تمام قد از ولایت فقیه دفاع کرد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد به بازخوانی سخنان آیت الله یزدی پرداخت و گفت: چند روز پس از انتخاب مجدد آیت‌الله یزدی به ریاست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایشان در دیدار با جمعی از فضلا و محققین حوزه علمیه، سخنان امام خمینی(ره) مبنی بر انجام تکلیف را یادآور شده و اعلام کردند؛  من گاهی احساس کوتاهی می‌کنم که به جهت وضع جسمی توان بیش از این ندارم که به وظایف خودم عمل کنم و به هر حال امیدوارم که بتوانم  تا آخرین لحظه وظیفه خود را در برابر انقلاب  و اسلام به درستی انجام دهم.

وی افزود: آیت الله یزدی تا پایان عمر عمارگونه به دفاع از ولایت فقیه پرداخت و در این راه همواره ثابت قدم و عقیده داشت؛ روشنگری وظیفه‌ای الهی است که بر دوش انقلابیون نهاده شده است.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد