سرویس: سیاسی
کد خبر: 88334
|
18:29 - 1399/09/21
نسخه چاپی

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی:

‏اظهارات اردوغان نقض ‎حقوق بین‌الملل است/ ماجراجویی ترکیه به نفع کشورهای منطقه نخواهد بود

‏اظهارات اردوغان نقض ‎حقوق بین‌الملل است/ ماجراجویی ترکیه به نفع کشورهای منطقه نخواهد بود
نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ‏شعرخوانی ‎اردوغان علیه ‎تمامیت ارضی کشورمان نقض یکی از اصول بنیادین ‎حقوق بین‌الملل است.

صدیف بدری در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، در واکنش به صحبت‌های اخیر اردوغان، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان دارای پیوندهای تاریخی، فرهنگی و مذهبی مشترکی هستند و  آذربایجان بعد از ایران دومین کشور شیعه جهان از نظر جمعیت است.

 وی با بیان اینکه این دو کشور صدها کیلومتر مرز مشترک دارند و هر دو عضور سازمان سازمان‌های کنفرانس اسلامی و اکو هستند، افزود: با در نظر گرفتن این موارد می‌توان به پتانسیل بالای این دو کشور در توسعه روابطشان پی برد.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آزادسازی مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان در جنگ اخیر قره‌باغ هم که با فرمایشات تاریخی مقام معظم رهبری به صورت کاملا صریح عنوان شد و تاکید ایران بر حفظ تمامیت ارضی این کشور، تحکیم هر چه بیشتر رابطه ایران و آذربایجان را در پی داشت.

بدری با اشاره به اینکه شعرخوانی ‎اردوغان علیه ‎تمامیت ارضی کشورمان نقض یکی از اصول بنیادین ‎حقوق بین‌الملل است، ابراز داشت: موضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی آذربایجان در جنگ ‎قره باغ تحکیم رابطه ایران و آذربایجان را به دنبال داشته است.

نماینده مردم اردبیل نیر نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ماجراجویی و حاشیه‌سازی در این بین به نفع هیچ یک از کشورهای منطقه نخواهد بود.

 

انتهای پیام/آ

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد