سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 88450
|
12:16 - 1399/09/26
نسخه چاپی

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل:

ترویج سنت‌های اصیل در میان کودکان و نوجوانان/ جشنواره یلدا مجازی در اردبیل برگزار می شود

ترویج سنت‌های اصیل در میان کودکان و نوجوانان/ جشنواره یلدا مجازی در اردبیل برگزار می شود
مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل گفت: با لحاظ شرایط کرونایی حاضر، جشنواره یلدا در دو بخش قصه‌گویی و عکاسی برگزار می شود.

به گزارش سبلان ما، زعفر احدزاده صبح امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری جشنواره یلدا در دو بخش قصه‌گویی و عکاسی با لحاظ شرایط کرونایی حاضر، خبر داد و اظهار داشت: این ویژه‌ برنامه‌ فرهنگی‌ هنری با مشارکت استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار تولیدی خود را به‌ صورت مجازی و با هماهنگی مسئولان مراکز فرهنگی هنری استان به دبیرخانه ارسالکنند، افزود: جشنواره یلدا در سطح گروه‌های سنی (نوجوان ۱۲ تا ۱۷ سال، مربیان، پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها) از طریق ارسال فیلم قصه‌گویی به مدت ۴ تا ۸ دقیقه، برگزار خواهد شد و هدف از آن ترویج یکی از سنت‌های اصیل بومی در میان کودکان و نوجوانان و ثبت خاطرات شیرین و به‌یادماندنی در ذهن آن‌ها است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل گفت: محدودیتی در زمان و انتخاب موضوع قصه وجود ندارد و هدف ترویج فرهنگ «قصه‌گویی» با عنایت به مزیت‌های تربیتی آن و نقش کانون در پرچم‌داری این هنر کهن ایرانی است.

احدزاده در خصوص بخش عکاسی این جشنواره نیز  اذعان داشت: این بخش در دو سطح اعضا و مربیان و با موضوع یلدا برگزار می‌شود و هر شرکت‌کننده می‌تواند با ۵ اثر در جشنواره حضور یابد.

وی تصریح کرد: کانون با لحاظ شرایط موجود، از ظرفیت بستر مجازی و برخط، نهایت استفاده را می‌برد و هدف این است که در دوره گذر از کرونا و محدودیت‌های ناشی از شیوع این ویروس، ضمن حفظ ارتباط با مخاطبان، در تقویت مهارت‌های آن‌ها تأثیرگذار باشد و لحظات شیرین و ماندگاری برای‌شان به ثبت برساند.

 

انتهای پیام/آ

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد