سرویس: اقتصادی
کد خبر: 88477
|
11:34 - 1399/09/28
نسخه چاپی

فرماندار شهرستان اصلاندوز:

دستور العمل های ضد توسعه را کنار بگذاریم/عشایر سازگارترین بهره برداران محیط زیست هستند

دستور العمل های ضد توسعه را کنار بگذاریم/عشایر سازگارترین بهره برداران محیط زیست هستند
فرماندار شهرستان اصلاندوز گفت:اگر هدفمان رونق تولید است باید دستور العمل های خشک و ضد توسعه را کنار بگذاریم که باید ارایه تسهیلات به دامداران در الویت سازمان مختلف قرار گیرد.

به گزارش سبلان ما، سید عباس مینایی در بازدید از واحد دامپروری صنعتی عشایری و واحدهای تولیدی لبنیات گوسفندی، اظهار داشت: عشایر به دلیل غیرت و تعصب اقدام به سرمایه گذاری در قشلاقات کرده اند پس انصاف نیست در مقابل کارهای این قشر زحمتکش مانع تراشی شود.

وی با بیان اینکه از تولید کنندگان شهرستان اصلاندوز با تمام وجود و امکانات حمایت خواهیم کرد، افزود: برای حمایت از دامداران با نهادهای مربوطه هماهنگی های لازم انجام می شود تا تسهیلات کم بهره و نهاده های مورد نیاز در اختیار دامداران و عشایر غیور منطقه قرار گیرد و تا پیشرفت بیشتر و افزایش تولیدات را شاهد باشیم.

فرماندار شهرستان اصلاندوز با اشاره به شعار جهش و حمایت از تولید کنندگان خاطر نشان کرد: در سال جهش تولید باید از تمام تولید کنندگان به ویژه کار آفرینان حمایت ویژه شود و اگر هدفمان رونق تولید است پس باید دستور العمل های خشک و ضد توسعه را کنار بگذاریم.

مینایی گفت: اصلی ترین پیشران توسعه در شهرستان اصلاندوز، عشایر و فعالیت های عشایری است که باید بجای اعمال مقررات صلب و مانع تراشی ،باید ادارات و دستگاه های اجرایی مرتبط راهکار های توسعه ای ارائه نمایند.

وی تصریح کرد: منطقه حفاظت شده به معنای انجماد توسعه کسب و کار در آن منطقه نیست، عشایر بهترین و سازگارترین بهره برداران از محیط زیست و نگهبان و محیط بانان بی تمنا و غیور هستند.

فرماندار اصلاندوز ابراز داشت: با توجه به شرایط کرونایی، کسب و کار دامداران آسیب دیده است که باید ارائه تسهیلات و افزایش نهاده های دامی در الویت سازمان جهاد کشاورزی و امور عشایری استان قرار گیرد.

وی با اشاره به پتانسیل دامداری و تامین دام استان در اصلاندوز، بیان کرد: شهرستان اصلاندوز دارای رتبه یک دامداری می باشد که با تلاش این دامداران بیش از 25 درصد کل دام استان اردبیل در این شهرستان تامین می شود.

 

خبرنگار: حسین زالی

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد