سرویس: اقتصادی
کد خبر: 885
|
10:10 - 1391/08/09
نسخه چاپی

صادرات 50 قلم کالا ممنوع شد

صادرات 50 قلم کالا ممنوع شد
سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با ارسال نامه ای به سازمان توسعه تجارت ، صادرات 50 قلم کالا شامل مواد خوراکی، غذایی، پتروشیمی، صنایع الومینیوم ، نهاده های دام و برخی مواد صنعتی را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش سبلانه به نقل از ایرنا، در این نامه که به امضای ˈسیدجواد تقوی ˈ معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان رسیده، امده است که این ممنوعیت در راستای اجرای مفاد مصوبه هشتم مهرماه 1391 هیات وزیران و با عنایت به تصمیم های گرفته شده در جلسه هماهنگی مورخه سوم ابان ماه 1391 معاونت بازرگانی داخلی، اعمال می شود.


از دیگر اقلام ممنوع شده صادراتی در این نامه به گندم، ارد، شکر، قند، روغن نباتی، گوسفند زنده، گوشت قرمز، کاتد مس ،مفتول مسی ،پوست خام ، انواع لاستیک خودرو، انواع محصولات پلمیری ،ماشین الات صنعتی و راه سازی وارداتی، قطعات خودرو وارداتی و انواع کاغذ اشاره شده است.

براساس نامه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ، صادرات ذرت دامی ، کنجاله سویا، دانه سویا، شمش الومینیوم و فولاد ، قراضه آهن ، ضایعات پت ، آخال کاغذ، سولفور مولیبدن، انواع چوب، انواع برنج وارداتی، چای وارداتی، انواع علوفه، انواع شیرخشک، وت بلو( گاوی و گوسفندی)، انواع کره حیوانی، انواع محصولات فولادی نیز ممنوع اعلام شده است.

همچنین در این نامه ممنوعیت اقلامی چون دوده کربن، سولفات سدیم، کربنات سدیم، سود کاسمیت، اسید سولفونیک، بنزن، جوش شیرین، استایرن منومر، پلی اتیلن، پروپیلن، پی وی سی ، پلی استایرن ،دی اکتیل فتالات، پلی اتیلن، ترفتالات، اگریلونیتریل بوتادین استایرن، کریستال ملامین و LAB( لب) ، ذکر شده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در پایان نامه تصریح کرده است که صادرات کلیه اقلام وارداتی تجهیزات پزشکی و درمانی که با ارز مرجع وارد شده اند، در این مرحله ممنوع می شود و فهرست کالاهای تولید داخل که در ساخت آنها از مواد اولیه وارداتی با ارز مرجع استفاده شده است، پس از اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مجددا ارسال خواهد شد.

تقوی در تذکری افزوده است: فهرست تکمیلی برای ممنوعیت صادرات کالاهای تولید داخل پس از ادامه بررسی ، متعاقبا اعلام خواهد شد.

یادآور می شود نامه ممنوعیت 50 قلم کالا که در تاریخ چهارم ابان ماه جاری به سازمان توسعه تجارت ارسال شده است، در نشست هیات نمایندگان اتاق تهران در بین خبرنگاران توزیع شد.
 

انتهای پیام /

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد