سرویس: اقتصادی
کد خبر: 88541
|
09:21 - 1399/10/02
نسخه چاپی

رئیس سازمان صمت استان اردبیل:

تولید تخم مرغ در اردبیل کمتر از نیاز استان است/ممنوعیت صادرات قیمت بازار را کاهش می دهد

تولید تخم مرغ در اردبیل کمتر از نیاز استان است/ممنوعیت صادرات قیمت بازار را کاهش می دهد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: برای تنظیم بازار، صادرات تخم مرغ از کشور ممنوع اعلام شده است که امیدواریم با عرضه بیشتر در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

رامین صادقی در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، با اشاره به گرانی مرغ و تخم مرغ در بازار، اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماه های گذشته، وقفه ایجاد شده در تامین نهاده های دامی موجب بروز مشکلاتی در تولید مرغ گوشتی و تخم مرغ شد که آثار آن امروز در بازار ملموس است.

وی با بیان اینکه اکنون مشکل تامین نهاده های دامی برطرف شده است، افزود: معمولا در شش ماهه دوم سال، مصرف تخم مرغ افزایش می باید و گرانی این روزها فقط برای امسال نیست؛ در سالهای گذشته نیز در نیمه دوم سال شاهد افزایش قیمت تخم مرغ بودیم ولی نه در این حد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با اشاره به اینکه تمهیدات لازم در ستاد تنظیم بازار کشور و استان برای مهار گرانی اندیشیده و قیمت برای تخم مرغ 14500 تومان مصوب شده است، گفت: اما قیمت این محصول در بازار روز 19 هزار تومان گزارش می شود.

صادقی با بیان اینکه حدود پنجاه درصد تخم مرغ مصرفی استان در داخل استان تولید می شود، اذعان کرد: با توجه به جلسات روزهای اخیر با سازمان جهاد کشاورزی استان، مقرر شد پس از مشخص شدن میزان دقیق تولید تخم مرغ استان، در محل های مشخص شده با قیمت مصوب در اختیار هم استانی ها قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه میزان تولید تخم مرغ کشور بیش از نیاز مصرفی است، تصریح کرد: برای تنظیم نیاز و قیمت بازار، صادرات تخم مرغ از کشور ممنوع اعلام شده است و امیدواریم با عرضه بیشتر در روزهای آتی شاهد کاهش قیمت ها باشیم.

 

انتهای پیام/آ

 

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد