سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 88594
|
11:14 - 1399/10/04
نسخه چاپی

فرماندار اردبیل در گفتگو با سبلان ما مطرح کرد؛

شهادت سردار سلیمانی موجب تقویت جبهه اسلام شد/ولایت پذیری عامل جاودانه بودن شهدا است

شهادت سردار سلیمانی موجب تقویت جبهه اسلام شد/ولایت پذیری عامل جاودانه بودن شهدا است
فرماندار شهرستان اردبیل گفت: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امروزه به مرکز وفاق و انسجام ملی تبدیل شده است و همانطور که حیات پر برکت ایشان منشا خدمات بسیاری برای کشور بود، شهادتشان نیز موجب قوت گرفتن جبهه اسلام و تضعیف اجتماعی دشمنان شد.

مسعود امامی یگانه فرماندار اردبیل در گفتگو با خبرنگار سبلان ما، ضمن اشاره به آیه " و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیا عند ربهم یرزقون " ، اظهار داشت: پیوند تفکرات شهدا با مکتب عاشورا علت جاودانگی نام آن عزیزان می باشد و با توجه به شهادت قرآن شهدا زنده هستند .

وی افزود: عامل حیات و جاودانه بودن شهدا،  حرکت در مسیر اسلام و باور به تفکرات عاشورایی می باشد و نائل آمدن به شهادت به صورت اتفاقی نبوده بلکه خروجی نوع زندگی معنوی شهدا، این افتخار را نصیب آنها می نماید.

فرماندار اردبیل با بیان اینکه الگو بودن شهدا برای جوانان، جامعه را در مسیر سعادت قرار می دهد، گفت: هجمه های فکری و فرهنگی دشمنان حد و مرزی نداشته و باورهای جوانان ما را نشانه رفته اند؛ از این حیث تبیین زندگی و منش رفتاری شهدا، علاوه بر خنثی سازی مکر دشمنان به تقویت هر چه بیشتر باورهای دینی یاری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سالگرد شهادت شهید سردار سلیمانی قرار گرفته ایم، اذعان کرد: شهید سردار حاج قاسم سلیمانی امروزه به مرکز وفاق و انسجام ملی تبدیل شده است و همانطور که حیات پر برکت ایشان منشا خدمات بسیاری برای کشور بود، شهادتشان نیز موجب قوت گرفتن جبهه اسلام و تضعیف اجتماعی دشمنان گردید .

امامی یگانه شخصیت شهید سردار سلیمانی را تاثیر گذار خوانده و ابراز کرد: بعد از گذشت حدوداً یکسال از شهادت ایشان ، اندوه شهادتشان هنوز هم بر دل مردم سنگینی می کند که این حاکی از عمق اثر گذاری شهید سلیمانی می باشد .

وی همچنین با تشریح اقدامات انجام گرفته شده در قرارگاه شهید سردار سلیمانی شهرستان اردبیل، افزود: در راستای اجرای طرحی که به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برای مدیریت بیماری کرونا در سطح شهرستان اردبیل اجرا می شود، تا امروز بالغ بر ۱۵۰ هزار خانوار در سطح شهرستان اردبیل غربالگری شده اند که حدوداً  ۵۱۴ هزار نفر از جمعیت شهرستان را شامل می شود، یعنی حدوداً ۸۵ درصد جمعیت شهرستان غربالگری شده اند.

امامی یگانه  با بیان اینکه عمده هدف این طرح شناسایی افراد مبتلا و مشکوک‌ به این بیماری است و اقدامات بعدی هم برای رصد و مراقبت آنها صورت می گیرد، ادامه داد: در ۲۲۰ پایگاه اردبیل گروه های پایش و نظارت با محوریت محله تشکیل شده است و تیم های نظارتی رعایت دستور العمل های بهداشتی را در محله مورد ارزیابی قرار می دهند.

فرماندار اردبیل در خاتمه با تاکید بر اینکه تیم های حمایتی نیز بسته های معیشتی را در اختیار افراد نیازمند قرار می دهند، تصریح کرد: از ابتدای اجرای طرح بالغ بر ۲۶۰۰ بسته حمایتی در سطح شهرستان توزیع شده است و در بخش نظارت هم تعداد اماکنی که بازدید از آنها انجام شده بالغ بر ۵۵۷۰۰ مورد می باشد و در مواردی که رعایت پروتکل ها انجام نشود ، از طریق تعزیرات و سایر ارگان های ذی ربط اقدامات قانونی لازم انجام می گیرد که امیدوار هستیم با توجه به وضعیت نارنجی شهرستان و ادامه همکاری های مردم ، شیوع بیماری را کنترل کنیم.

 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد