سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88644
|
09:40 - 1399/10/07
نسخه چاپی

حاج قاسم یک رسانه فرازمانی!

حاج قاسم یک رسانه فرازمانی!
در دنیایی که خیلی‌ها برای دیده شدن بیشتر و کسب محبوبیت و اعتبار دست به دامن رسانه‌ها می شوند، او کمتر از همه برای دیده شدن در رسانه‌ها وقت می‌گذاشت! اما با این حال آن چنان محبوبیتی داشت که رسانه‌ها با ولع دنبالش بودند تا روایتگر اولین روایتها از کسی باشند که بی‌شک خود به تنهایی یک رسانه تاثیرگذار بود؛ این شخص کسی نبود جز سردار شهید قاسم سلیمانی !

به گزارش سبلان ما ، در دنیایی که خیلی‌ها برای دیده شدن بیشتر و کسب محبوبیت و اعتبار دست به دامن رسانه‌ها می شوند، او کمتر از همه برای دیده شدن در رسانه‌ها وقت می‌گذاشت! اما با این حال آن چنان محبوبیتی داشت که رسانه‌ها با ولع دنبالش بودند تا روایتگر اولین روایتها از کسی باشند که بی‌شک خود به تنهایی یک رسانه  تاثیرگذار بود؛ این شخص کسی نبود جز سردار شهید قاسم سلیمانی !

 

نفوذ در دلها بی آنکه دستگاه عریض و طویل رسانه‌ای و تیم حرفه‌ای تبلیغاتی داشته باشید، موضوعی قابل تامل است و  بی شک همین نفوذ بود که صاحبان قدرتهای رسانه ای را به هراس انداخت تا سرداری را از میان بردارند که  یک رسانه تاثیرگذار بود و عملا  با نفوذش در دلها می توانست توازن  قدرت رسانه ای کنونی در جهان را به هم بریزد.

 

همان طور که تجربه تاریخی در واقعه عاشورا و شهادت امام حسین(ع)  نشان داده است، پس از شهادت  امام حسین (ع) شاهد تأثیرگذاری ایشان بر افکار عمومی پس از گذشت ۱۴۰۰ سال هستیم  و یقینا  در عصر حاضر سرداری  از شیعیان آن امام بزرگوار نیز ، همچنان  پس از شهادت رسانه تاثیر گذار باقی خواهد ماند.

 

 نمونه این تاثیرگذاری را می توان در شرایط کنونی به عینه درک کرد؛ اینکه رسانه های حاکمان قدرت تلاش کردند تا ترور یک فرمانده شجاع، و البته مخالف آنها را که عملی برخلاف قوانین جنگ و بشردوستانه است، عملی موجه جلوه دهند  و بعد هر فریادی را علیه این ظلم آشکار و بین المللی خاموش و سانسور کنند، بار دیگر اعتبار این رسانه‌ها  و حاکمانشان را زیر سؤال برد و به خروش ضد استکباری جانی تازه بخشید.

 

باید توجه داشت  یکی از روش‌های مهم عملیات روانی در رسانه‌ها در هنگام عدم توانایی برای نادیده گرفتن یک موضوع، تلاش برای تحریف و دگرگون کردن مفهوم واقعی آن است، فلذا به نظر میرسد در مواجهه رسانه‌های غربی با موضوع شهید حاج قاسم سلیمانی محورهای اصلی "اسطوره‌شکنی" و "تحریف اسطوره"  و البته القای بازنمایی های نادرست از حضور ایران درمنطقه باشد.

 

با تمام این اوصاف حواسمان باشد که امروز در عرصه فرهنگی و از طریق ابزار رسانه،  نفوذ دنیای استکبار در منطقه بیشتر شده و برای موفقیت در این عرصه  باید حاج قاسم های عرصه فرهنگی وارد میدان شوند و هر کدام از ما به این مهم توجه کنیم که انسان مومن بنده ابزار نخواهد شد و این ابزار است که در دستان ما حالت می‌پذیرد.

 

به قلم : سمیه شاهی - دبیر نهضت سواد رسانه ای انقلاب اسلامی سازمان فضای مجازی بسیج در استان اردبیل

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد