سرویس: اقتصادی
کد خبر: 88720
|
19:29 - 1399/10/11
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

تبعات جبران ناپذیر فاصله طبقاتی در حاشیه شهرهای اردبیل/ثبت بین المللی حق آبه ارس مانع دست درازی دیگر کشورها می شود

تبعات جبران ناپذیر فاصله طبقاتی در حاشیه شهرهای اردبیل/ثبت بین المللی حق آبه ارس مانع دست درازی دیگر کشورها می شود
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به وضعیت بحرانی آب در دشت اردبیل و سایر مشکلات در این حوزه، گفت: اگر ثبت بین‌المللی حق‌آبه ارس را داشته باشیم، هیچ کشوری نمی تواند به این حق دست‌درازی کند.

به گزارش سبلان ما ، در دیدار عصر امروز مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه در اردبیل آیت الله سید حسن عاملی اظهار داشت: به‌رغم اقدامات مهم انجام گرفته هنوز برای برآورده شدن بسیاری از نیازها و انتظارات مردم کشور به خصوص استان اردبیل جای کار بسیار است.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت مرز طولانی در استان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی تاکید کرد و افزود: نمایندگان استان در این ارتباط می‌توانند اقدامات مطلوب و موثری انجام دهند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: اختصاص منابع مالی حاصل از مالیات اخذ شده از فعالیت شرکت های صنعتی، عمرانی و اقتصادی در استان به خود استان اردبیل ضرورت دارد و از نمایندگان استان انتظار می رود به این امر مهم ورود پیدا کنند.

وی تصریح کرد: احداث شهرک صنعتی مشترک با جمهوری آذربایجان با توجه به گشایش های رخ داده در مرز، می‌تواند ظرفیت های بالقوه‌ای در راستای توسعه اقتصادی و صنعتی استان ایجاد می کند.

امام جمعه اردبیل وی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در دشت اردبیل و سایر مشکلات در این حوزه، گفت: اگر ثبت بین‌المللی حق‌آبه ارس را داشته باشیم، هیچ کشوری نمی تواند به این حق دست‌درازی کند.

آیت الله عاملی  وضعیت حاشیه شهرهای بزرگ به‌ خصوص اردبیل را به هیچ وجه برازنده جامعه اسلامی ندانست و گفت: این فاصله طبقاتی بایستی با برنامه ریزی دقیق و اصولی مرتفع شود چرا که تبعات جبران ناپذیری دارد و بایستی برای ساماندهی این مناطق با استفاده از الگوهای موفق بین‌المللی اقدام شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد