سرویس: اجتماعی
کد خبر: 88768
|
10:56 - 1399/10/14
نسخه چاپی

یادداشت؛

او به تنهایی یک مکتب بود

او به تنهایی یک مکتب بود
سخن از سردار دلهاست، سرداری که در دنیای آشفته امروز آیه رحما بینهم و اشدا علی الکفار را به خوبی معنا بخشید. تصویری که فرزند خردسال شهید هنگام قنوت برایش گل هدیه می کند و پس از نماز عاشقانه در آغوشش آرام می گیرد گویای همین واقعیت است.

به گزارش سبلان ما ،سیدحامد اسحاقی فعال رسانه ای اردبیل  در یادداشتی به مکتب حاج قاسم پرداخت و نوشت:« قوام ایران اسلامی و بقای آن به رهبریت آن است. مردم از من قبول كنید من عضو هیچ حزب و جناحی نیستم و به هیچ طرفی جز كسی كه خدمت می كند به اسلام و انقلاب تمایل ندارم. اما این را بدانید والله علمای شیعه را تماما و از نزدیك می شناسم. الان ۱۴ سال شغل من همین است. علمای لبنان را می شناسم. علمای پاكستان را می شناسم. علمای حوزۀخلیج فارس را می شناسم. چه شیعه و چه سنی والله، اشهد بالله، سرآمد همه این روحانیت، این علما از مراجع ایران و مراجع غیر ایران، این مرد بزرگ تاریخ یعنی آیت الله العظمی خامنه ای است»

این سخن ها از تفکر و اندیشه کسی نشأت می گیرد که با پایان یافتن دوران دفاع مقدس عافیت نشینی طلب نکرد و  سالهای سال در بیرون از مرزهای جغرافیایی ایران در لبنان و فلسطین و عراق و سوریه و در مقابل مجهزترین نیروهای نظامی دنیا و در دفاع از مردم مظلوم منطقه مردانه ایستاد و قدمی عقب ننشست. مردی که به اذعان دشمنان قسم خورده اش در سازماندهی و توانبخشی نیروها و تاکتیک های نظامی دارای نبوغ بسیار بالایی بود و با هوش و استعداد ذاتی خود همه نقشه های آنان را نقش برآب می کرد.

سخن از سردار دلهاست، سرداری که در دنیای آشفته امروز آیه رحما بینهم و اشدا علی الکفار را به خوبی معنا بخشید. تصویری که فرزند خردسال شهید هنگام قنوت برایش گل هدیه می کند و پس از نماز عاشقانه در آغوشش آرام می گیرد گویای همین واقعیت است. با تأسی از مولایش علی(ع) جمع اضداد بود به همان اندازه که با خانواده های شهدا مهربان بود به همان میزان هم در مقابل استکبار و جریانهای تکفیری سرسخت و بی پروا بود. در دفاع از مردم ستمدیده لحظه ای تردید به خود راه نمیداد، به یاری سیل زدگان می شتافت و همگان را بر این کار دعوت میکرد. چنین مردی با این اوصاف وقتی که وارد حرم حضرت زینب(س) می شد و سر بر سجده می گذاشت چنان اشک می ریخت تو گویی همان شیر شرزه میدان نبرد نیست. مکتب اهل بیت (ع) و مکتب انقلاب او را این گونه پرورانده بود. 

خصوصیت اصلی وی حضور در خط مقدم نبردها بود و علاقه ای به فرماندهی از پشت جبهه ها نداشت. بارها و از زبان همرزمانش شنیده ایم که در هر کجا قضیه جنگ و دفاع از حریم اهل بیت(ع) به مشکل بر میخورد شخصا حضور می یافت و با فرماندهی بی نظیر خود کار را پیش می برد. 

سردار خود را سرباز ولایت و امام امت می دانست و به دریای مواج ولایت وصل بود. ولایت مداری را از اصول مهم در زندگی می دانست و به شدت به آن پایبند بود. ا ز زبان دخترش شنیدیم که گفت: پدرم مهربان ترین و عاطفی ترین همسر و پدری مجاهد و بی باك و سربازی فداكار برای ولایت بود و اطاعت از ولایت را شرط پیمان می دانست.

در یکی از سخنرانی هایش در مورد شهادت چنین می گوید « که اگر كسی شهید بود، شهید می شود و اگر از كسی بوی شهید استشمام نكردید، ولو آن كه كشته شود، شهید نیست، شهید كسی است كه وقتی او را می بینید، سخن او را می شنوید و با او رفاقت و مجالست می كنید، بوی شهادت را از او استشمام كنید» و شهادت بی گمان تنها چیزی بود که می توانست پاداشی برای تلاش های بی وقفه و خستگی ناپذیر این سردار رشید اسلام باشد. 

در وصیت‌نامه سردار سلیمانی توجه به ولایتمداری موج می‌زند و می‌توان گفت نقطه مشترک مورد تأکید حاج قاسم به ‌تمامی افراد مطرح شده در وصیت‌نامه‌اش موضوع ولایتمداری است.

ایادی استکبار و نظام سلطه گمان می کردند که با شهادت سردار می توانند به اهداف خود در منطقه دست یابند ولی از این نکته غافل هستند که سلیمانی تنها یک فرد نیست بلکه سلیمانی یک مکتب است و نهالی را که این شهید با رشادت هایش کاشت و با خونش آبیاری کرد به زودی به ثمر خواهد نشست و جوانان انقلابی و مؤمن راه این شهید وارسته را  تا نابودی کامل نظام سلطه و ایادی استکبار و از همه مهمتر رژیم اشغالگر ادامه خواهند داد. انشاالله

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد