سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 88848
|
13:41 - 1399/10/20
نسخه چاپی

در گفتگو با سبلان ما مطرح شد؛

واکسن نامشخص فایزر سوار بر موج تبلیغاتی؛مرغ همسایه همیشه غاز نیست/ ایران سابقه درخشانی در علم پزشکی دارد

واکسن نامشخص فایزر سوار بر موج تبلیغاتی؛مرغ همسایه همیشه غاز نیست/ ایران سابقه درخشانی در علم پزشکی دارد
علیرضا پوستی با بیان اینکه آینده نگری رهبر انقلاب ضامن سلامت نسل آینده است گفت: شرکت هایی همچون فایزر با سوار شدن بر موج تبلیغاتی که در دنیا به راه انداخته جوی عمومی نسبت به واکسنی نامشخص را به بدست گرفته اند در حالی هنوز در آمریکا آمار ابتلا به کرونا چمشگیر است.

علیرضا پوستی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: تولید دارو و واکسن در ایران امری غریب نیست و تاریخ گواه سابقه درخشان ایران در علم پزشکی است؛ البته در تولید واکسن این نوع بیماری قطعا دشواری هایی وجود دارد که مختص کشوری خاص نیست.

وی افزود: تولیدات واکسن در کشورهایی همچون آمریکا هنوز بصورت 100 درصدی مشخص نیست و مطالعاتی کمی نیز در این مورد انجام شده است و نمی توان در این برهه خاص و برای این بیماری خاص ریسک کرد.

متخصص بیماری های اطفال و کودکان آینده نگری رهبر انقلاب ضامن سلامت نسل آینده است گفت: تولید واکسن آنفولانزا از دهه شصت میلادی آغاز شده است و همواره نسخه های جدیدی را شاهد هستیم و در بیماری کرونا نیز نباید واکسن که هنوز مورد تایید نیست و در مرحله ازمایش را وارد کشور کرده و نسل اینده را به خطر بیندازیم.

وی تصریح کرد: شرکت های همچون فایزر با سوار شدن بر موج تبلیغاتی که در دنیا به راه انداخته جوی عمومی نسبت به واکسنی نامشخص  به بدست گرفته اند در حالی هنوز در کشور آمریکا آمار ابتلا به کرونا چمشگیر بوده و باید به این یقین برسیم که مرغ همسایه همیشه غاز نیست.

پوستی تاکید کرد: واکسیناسیون عمومی به صورت تقریبی دوسال طول خواهد کشید که برای مقابله و کاهش بیماری کرونا باید رعایت پروتکل های بهداشتی همواره سرلوحه کارهای ما باشد.

انتهای پیا/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد