سرویس: استانی
کد خبر: 88850
|
15:18 - 1399/10/20
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

بیماری زمینه ای اصلی‌ترین علت مرگ کرونایی در اردبیل است/ شناسایی گروه‌های پرخطر در طرح شهید سلیمانی

بیماری زمینه ای اصلی‌ترین علت مرگ کرونایی در اردبیل است/ شناسایی گروه‌های پرخطر در طرح شهید سلیمانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: اصلی‌ترین تهدید و علت مرگ و میر بیماران کرونا در استان اردبیل را افراد دارای بیماری زمینه‌ای است.

به گزارش سبلان ما، شهرام حبیب زاده در جلسه استانی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در اردبیل، اظهار داشت: عادی‌انگاری بزرگترین تهدید وضعیت کنونی کرونا در استان است چرا که در ماه‌های گذشته، سه بار با عادی‌انگاری دچار پیک شیوع این بیماری در استان شده‌ایم.

وی افزود: در صورت عادی‌انگاری، پیک بعدی بیماری در ۳۰ تا ۶۰ روز بعدی اتفاق می‌افتد و بر همین اساس لازم است که همه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در تداوم و یا بهبود وضعیت فعلی تلاش کنند.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل خواستار کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تجمعات از جمله مراسم عزا و عروسی شد و گفت: همه مردم از برگزاری مراسم با تعداد زیاد میهمان پرهیز کرده و یا حداقل به تاخیر بیندازند و در صورت برگزاری نیز، قواعد بهداشتی را با وسواس و سخت‌گیری بیشتر اجرا و رعایت کنند.

حبیب زاده با بیان اینکه اصلی‌ترین تهدید و علت مرگ و میر بیماران کرونا در استان اردبیل، افراد دارای بیماری زمینه‌ای است، ابراز داشت: در طرح شهید سلیمانی بیماران و گروه‌های پرخطر شناسایی شده و تحت کنترل شدید قرار می‌گیرند.

وی با هشدار به احتمال شیوع نوع جدید کرونا موسوم به کرونای انگلیسی، اذعان داشت: با رعایت مقررات بهداشتی باید از شیوع و گسترش این بیماری جلوگیری کرد.

ویزیت روزانه 600 مورد کرونایی در استان اردبیل

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل نیز در این جلسه، گفت: روزانه ۶۰۰ مورد ویزیت مربوط به کرونا در سطح مراکز درمانی استان اردبیل انجام می‌شود.

بابک نخستین، حفظ وضعیت کنونی کرونا در استان اردبیل را بسیار سخت خواند و افزود: همه باید مواظبت کنند که ویروس جهش یافته و جدید موسوم به کرونای انگلیسی که ۷۰ برابر بیشتر از کرونای عادی قدرت شیوع بالاتری دارد، در سطح جامعه همه‌گیر نشود.

وی با اشاره به وجود برخی نارسایی‌ها در کنترل فعالیت تالارها، قلیان‌سراها و چایخانه‌ها، تاکید کرد: علاوه بر این، در مدیریت مسافرت‌ها نیز مشکلاتی وجود دارد چرا که موارد جدید ابتلای به کرونا در بین مسافران و یا افراد در تماس با مسافران مشاهده شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، تصریح کرد: اگر از امروز برای کنترل شیوع کرونا در شب عید برنامه‌ریزی نشود، ممکن است در ایام عید دوباره با پیک بعدی شیوع این بیماری مواجه شویم.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد