سرویس: سیاسی
کد خبر: 88933
|
11:20 - 1399/10/25
نسخه چاپی

سبلان ما گزارش می دهد؛

قطعی مکرر برق در وضعیت نیمه تعطیل کرونایی/ اردبیلی ها با چالش کلاس آنلاین و سرما دست و پنجه نرم می کنند

قطعی مکرر برق در وضعیت نیمه تعطیل کرونایی/ اردبیلی ها با چالش کلاس آنلاین و سرما دست و پنجه نرم می کنند
در حالی که کشور عملا به خاطر شیوع ویروس کرونا وضعیت نیمه تعطیل را تجربه می کند اما قطع برق نیز یکی از معضلات پیش روی مناطق سردسیر کشور همچون اردبیل شده است.

به گزارش سبلان ما ، طی روزهای اخیر قطعی های مکرر برق در کشور و بخصوص استان اردبیل باعث مشکلات زیادی در بین مردمی که روزهای زمستان و سرما را تجربه می کنند شده است.

قطعی های برق برای کسانی که از وسایل گرمایشی برقی استفاده می کنند بسیار دشوار شده است و طبق گزارش های که از مردم به ما رسیده خاموشی در نیمه های از شب و یا روز باعث آسیب رسیدن به تاسیسات گرمایشی نیز شده است.

با شیوع ویروس کرونا و تحصیلات مجازی قطعی های برق دانش آموزان و دانشجویان را نیز با مشکلات عدیده ای مواجه کرده است که باید مسئولان با نزدیک شدن به ایام انتخابات تدابیری لازم را انجام دهند.

افزایش 30 درصدی مصرف گاز در اردبیل/ سعی می کنیم قطعی های برق خانگی کمتر شود

حسین قدیمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: به دلیل افزایش مصرف برق و گاز در بخش خانگی و تجاری و محدودیت سوخت تحویلی به تعدادی از نیروگاه ها، خاموشی های پراکنده در برخی مناطق اعمال شده است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در پاسخ به این سوال که در حالی باتوجه به شیوع کرونا مدارس،دانشگاه ها و برخی اماکن تعطیل است چرا قطعی داریم؟ افزود: براساس گفته کارشناسان گاز مصرف انرژی خانگی و تجاری حدود   30 درصد افزایش یافته است و این باعث شده در تامین سوخت نیروگاه ها با مشکل مواجه شویم.

وی تصریح کرد: نیروگاه های اردبیل  یک سوم مصارف استان در بردارد و نیروگاه سبلان که  800 مگاوات برق تولید می کند را در بحث تامین سوخت با مشکل مواجه شده است.

 قدیمی در پاسخ به این سوال دانش اموزان و دانشجویان در جریان قطعی برق با مشکل مواجه می شوند و چاره کار نیست، تاکید کرد: باتوجه به اینکه با هماهنگی های انجام شده بین مسئولان کشوری در نظر داریم تامین برق مصارف خانگی را در اولویت قرار دهیم و سعی می شود قطعی برق مشترکین کمتر از گذشته شود.

 قطعی های برق زندگی مردم را مختل کرده است

 

علی نیکزاد نائب رئیس مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: موضوع قطعی مکرر برق در شهرها بدون اطلاع قبلی ، زندگی مردم و تولیدکنندگان را مختل کرده است و وزارت نیرو حتما توضیحی مبرهن و آشکار به مردم بدهد و موضوع را رسیدگی کند.

مسئولین با مردم صادق باشند و اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند

 

صدیف بدری در صفحه توئیتر خود نوشت: کرونا ماه هاست کشور را نیمه تعطیل کرده ؛ در میان تعطیلی مدارس، دانشگاه، شهربازی ها،رستوران ها، هتل ها و استخر ها سخن گفتن از کمبود گاز و برق منطقی به نظر نمی رسد.

دبیر کمیسیون جهش تولید مجلس گفت: مسئولین با مردم صادق باشند و اعتماد عمومی را خدشه‌دار نکنند.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد