سرویس: اردبیل
کد خبر: 88978
|
00:36 - 1399/10/28
نسخه چاپی

دادستان مرکز استان اردبیل:

آماده مساعدت قضایی جهت مهار آتش سوزی در جنگل‌های آستارا هستیم

آماده مساعدت قضایی جهت مهار آتش سوزی در جنگل‌های آستارا هستیم
دادستان مرکز استان گفت: آماده هرگونه مساعدت قضایی جهت تسهیل در امور مربوط به مهار آتش سوزی در جنگل‌های آستارا در مرز آذربایجان هستیم.

به گزارش سبلان ما، سید عبدالله طباطبایی شامگاه روز شنبه در حاشیه این بازدید میدانی از جنگل های حیران، اظهار داشت: این آتش سوزی در بخشی از جنگل‌های جمهوری آذربایجان در حاشیه مرز با کشور عزیز ما قرار دارد که متأسفانه بخش‌هایی از جنگل‌های کشور جمهوری آذربایجان با اعلام اداره کل منابع طبیعی استان اردبیل، حدود ۴۰۰ هکتار دچار حریق شده است و البته بخشی حدود ۴ هکتار از جنگل‌ها جمهوری اسلامی ایران نیز به صورت برگ و خار دچار حریق شده است.

وی افزود: به محض اطلاع، ادارات کل منابع طبیعی استان اردبیل و گیلان در محل حاضر شده و اقدام به اطفاء حریق نموده‌اند و با اعلام کارشناسان این ادارات، خوشبختانه آسیب وارد شده به درختان سمت جمهوری اسلامی ایران، بسیار جزئی است ولی متأسفانه آتش سوزی در کشور جمهوری آذربایجان همچنان ادامه دارد.

دادستان مرکز استان اردبیل گفت: دستگاه قضایی و دادسرای استان اردبیل با هماهنگی دادستان محترم گیلان و آستارا در محل حاضر شده و پس از بازدید میدانی، دستورات مقتضی را صادر کرده‌اند و با هماهنگی از سوی معاونت محترم امور امنیتی دادستان کل کشور، مراتب به تهران منعکس شده است.

طباطبایی بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی استان‌های گیلان و اردبیل این آمادگی را دارد تا اکیپ‌های خود را جهت کمک به برادران آذربایجان اعزام کنند تا عملیات اطفاء حریق سریعتر پیش رود و آتش سوزی کاملا مهار گردد.

وی افزود: نکته قابل توجه این است که آتش یک پارچه نیست و در جنگل ادامه دارد و این کار را سخت کرده است. البته اکیپ‌ها در تلاشند که این آتش در اسرع وقت مهار شود. 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد