سرویس: اقتصادی
کد خبر: 89000
|
10:13 - 1399/10/29
نسخه چاپی

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

رشد 59 درصدی بودجه هزینه ای در 1400/ تخصیص سود حاصل از شرکت های دولتی باید مشخص شود

رشد 59 درصدی بودجه هزینه ای در 1400/ تخصیص سود حاصل از شرکت های دولتی باید مشخص شود
نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: نرخ رشد بودجه هزینه ای حدود 59 درصد است که متاسفانه برخلاف برنامه ششم توسعه است و ایت بودجه هزینه ای و جاری بسته شده است و باید نقدینگی کمتر تولید در سال آینده افزایش یابد.

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: دولت ملزم شده است 38 درصد از فروش یک میلیون بشکه نفت را به صندوق توسع ملی اختصاص دهد که تدبیر رهبر انقلاب بر این است نفت در کارهای عمرانی هزینه شود .

وی افزود: اگر هزینه جاری و درآمد دولت را در سال آینده مقایسه کنیم می بینیم  نزدیک 320 هزار میلیارد تومان کسری بودجه داریم که  تورم شدید را در صورت عدم اصلاح بودجه  شاهد خواهیم بود.

نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: به شرطی با بودجه 1400 موافق خواهیم بود که کمیسیون تلفیق و دولت اصلاحاتی انجام دهند و گرنه باعث چاق تر شدن دولت و لاغر تر شدن مردم خواهد بود.

وی تصریح کرد: نرخ رشد بودجه هزینه ای حدود 59 درصد است  که متاسفانه برخلاف برنامه ششم توسعه است و ایت بودجه هزینه ای و جاری بسته شده است و باید نقدینگی کمتر تولید در سال آینده افزایش یابد.

اسماعیلی تاکید: بودجه شرکت های دولتی 1540 هزار میلیارد تومان است در سالهای گذشته هم شاهد بودیم که حقوق های نجومی از این شرکت های بیرون می آید که باید مشخص شود سود حاصل از این شرکت های کجا هزینه می شود.

نماینده مردم گرمی و انگوت با اشاره به اینکه ارز باید تک نرخی شود گفت: سال 97 تا شهریور 99  حدود 9 میلیارد دلار ارز نیمایی برای کالا های اساسی اختصاص یافته است که ما هیچ اثری در سفره های مردم ندیدم. 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد