سرویس: سیاسی
کد خبر: 89060
|
15:34 - 1399/11/03
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

دولت به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد/ امنیت قابل مذاکره نیست/کمیته امداد پرچمدار اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است

دولت به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد/ امنیت قابل مذاکره نیست/کمیته امداد پرچمدار اجرای سیاست اقتصاد مقاومتی است
امام جمعه شهرستان نیر با انتقاد از عملکرد دولت در مدیریت بازار سرمایه گفت: مشکل بازار سرمایه با استعفای مدیر حل شدنی نیست و لازم است دولت هر چه زودتر به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته خدمت به مردم و تکریم ارباب رجوع با عدالت و عطوفت را از مصادیق رعایت تقوا عنوان کرد و گفت: همانگونه که انتظار داریم سایر مردم و مسئولان به پدر، مادر، برادر و خواهر ما رسیدگی کنند و مشکلات آنها را با عطوفت و طبق قانون حل و فصل کنند، این مورد برای خود ما هم صادق است و ما نیز با همین شیوه و الگو با با مردم برخورد کنیم چراکه مردم امانت نزد مسئولان هستند و مردم هدیه های خداوند به مسئولان در انقلاب اسلامی محسوب می شوند.

وی با بیان اینکه انقلاب  اسلامی ایران حاصل خون هزاران شهید و جانباز است، گفت: برای همه واجب است از این خاک مراقبت و امانت‌داری کنند.

برگزاری مراسم عزاداری ایام فاطمیه با کیفیت تر از سالهای گذشته 

حجت الاسلام نعمتی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسمات مذهبی به ویژه ایام فاطمیه در شهرستان نیر اشاره کرد و گفت: با وجود محدودیت های کرونایی با تلاش هیئت امنای مساجد شهر و روستا، متولیان فرهنگی به ویژه سپاه و نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی و ستاد نماز جمعه برنامه های کیفی بسیاری در شهرستان نیر برگزار شد.

مادران شهدا، پیام رسان انقلاب اسلامی هستند

وی به فرارسیدن سالروز وفات حضرت ام البنین(س) اشاره کرد و گفت: این روز، روز تکریم مادران و همسران شهدا است چراکه مادران و همسران شهدا همانند حضرت ام البنین(س) در واقعه عاشورا، پیام رسان انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت هستند.

خانواده های شهدا، خاکریز دوم مقابله با استکبار هستند

امام جمعه شهرستان نیر از مادران، همسران شهدا و خانواده‌های شهدا به عنوان خاکریز دوم مقابله با استکبار نام برد و گفت: خود شهدای گرانقدر ما در خاکریز و خط مقدم مبارزه با استکبار قرار دارند.

وی از نهادهای فرهنگی خواست تا با تکریم از خانواده شهدا با حضور جوانان و دانشجویان در انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی در جامعه تلاش کنند.

امنیت قابل مذاکره نیست

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به رزمایش دو هفته اخیر کشورمان اشاره کرد و گفت این ازمایش بازدارنده و امنیت آفرین است و باید به سپاه ارتش ولایی کشور تبریک گفت  چراکه بزرگترین رزمایش پهبادی غرب آسیا و رونمایی از تجهیزات راهبردی مکران در کنار نشان دادن توان موشکی ایران در خلیج همیشه فارس به دشمنان به خصوص استکبار نشان داد که امنیت و استقلال با وجود هزینه برای ملت ما قابل مذاکره و فروش نیست.

وی با بیان اینکه ثمره، شرافت و اقتدار ایران اسلامی حاصل خون هزاران شهید و جانباز و رزمندگان است که معامله نخواهد شد گفت: رشادت ها و توانمندی های نیروی انتظامی در تامین امنیت و برقراری نظم و انضباط اجتماعی کشور فراموش شدنی نیست چراکه مبارزه با فساد ، مواد مخدر و منافقین در سایه ایثار و شهادت مرزداران و ضابطان اجتماعی و قضایی محقق شده است.

مرغ همسایه، غاز نیست/ ایران، آزمایشگاه استعمار نخواهد شد

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عدم اعتماد به غرب اشاره کرد و گفت: به علت خیانت استعمار در سالهای گذشته است که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودن به غرب اعتماد نکنید و تنها راه پیشرفت کشور برای حفظ استقلال، کرامت انسانی و ثبات کشور توجه به متخصصان داخلی است.

وی خاطرنشان کرد، کشوری که  توانایی ساخت موشک های نقطه زن، جنگنده کوثر در کنار  عمل پیوند قلب و چشم دارد که همه این ها  نتیجه و خدمات انقلاب اسلامی با تدابیر رهبری به ملت آزادی ایران اسلامی است قطعا توانایی ساخت واکسن کرونا را نیز دارد.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه مرغ همسایه غاز نیست به صدمات واکسن های تولیدی آمریکا و غرب اشاره کرد و با بیان اینکه آمریکا با داشتن واکسن بیشترین فوتی های کرونا را دارد، گفت:  واکسن های آمریکایی و انگلیسی که هنوز درکشور خودشان امتحان پس نداده اند چرا ما باید آزمایشگاه استعمار شویم.

مشکل بازار سرمایه با استعفای مدیر حل شدنی نیست

امام جمعه شهرستان نیر در بخش پایانی سخنان خود  به بورس و مشکلات مردم در بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: متاسفانه مردم با تشویق و ترغیب بعضی از سیاسیون، سرمایه‌های خرد  و اندک خود را وارد بازار سرمایه کردند و اغلب نیز متضرر شدند دست داده‌اند این درحالی است که  در دنیا بورس و بانک مکمل اقتصاد هستند ولی در کشور ما با ورود دولت و سوء مدیریت این کار محقق نشد و مردم متضرر شدند.

وی سوء مدیریت  و ناهماهنگی بین بازار سرمایه،  بانک مرکزی و وزارت صمت و اقتصاد  را از جمله دلایل ناکامی بازار سرمایه و متضرر شدن مردم عنوان کرد و گفت: متاسفانه در این میان منافع نهادی و ارگانی بر منافع عامه مردم غلبه کرد.

وی با بیان اینکه اختلاس کار تحریم امریکا نیست، به تاثیر نرخ دلار در کار شرکت های صادرات محور و  ریزش بورس اشاره کرد و گفت:  اولین انتظار از دولت این است که به آشفتگی در سیاست گذاری و مدیریت بازار سرمایه پایان دهد چراکه بازار سرمایه دستخوش سیاست‌گذاری و مدیریت غلط شده و با استعفای مدیر مشکلات مردم حل نخواهد شد و اعتماد عمومی هم برنخواهد گشت.

حجت الاسلام نعمتی مجلس از قوه قضاییه و مجلس نیز خواست به عنوان قوای نظارتی با تدبیر و بدون حاشیه برای حمایت از مردم وارد عمل شوند و به دولت کمک کنند و دولت نیز مشتاقانه این کمک‌ها را بپذیرند.

وی لزوم اعتماد به جوانان در دستگاه های اجرایی را یادآور شد و گفت: تشکیل دولت جوان حزب اللهی و روی کار آمدن مدیران جوان مومن، متعهد با روحیه انقلابی و کار جهادی تنها راه نجات کشور از وضعیت فعلی است.

حجت الاسلام نعمتی از کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از موفق ترین نهادها در زمینه توجه به جوانان نام برد و گفت: این نهاد انقلابی تلاش های پرثمری در حوزه خدمت رسانی به مردم به ويژه اقشار ضعیف جامعه انجام داده که شایسته تقدیر است

وی از کمیته امداد خواست تا با جلب مشارکت بیشتر جوانان و خیّران در ارائه تسهیلات به غیر از مددجویان نیز تلاش کنند  چراکه در وضعیت فعلی این کمیته امداد است که پرچمدار حوزه اشتغال، تولید و اقتصاد مقاومتی در کشور است.

امام جمعه شهرستان نیر به تغییر دولت در آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: بایدن طراح تجزیه غرب آسیا و تشکیل خاورمیانه جدید است بنابراین دل بستن به این فرد کار اشتباهی است و مسئولان فعلی باید در این زمینه هوشیار باشند تا تجربیات گذشته را تکرار نکنند.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد