سرویس: سیاسی
کد خبر: 89061
|
15:40 - 1399/11/03
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود/راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن مغان اهمیت ویژه ای دارد

ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود/راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن مغان اهمیت ویژه ای دارد
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان، توافقنامه جهت راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

به گزارش سبلان ما، آیت الله سید حسن عاملی خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت:جای خوشحالی است که بعد از مذاکره فراوان بین استاندار اردبیل و شرکت راه آهن جمهوری آذربایجان، توافقنامه جهت راه اندازی مرکز لجستیک خط آهن پارس آباد مغان در استان اردبیل امضاء شد.

وی با بیان اینکه این بارانداز و مرکز لجستیک فوائد زیادی دارد، افزود: ئخارج شدن استان از بن بست ریلی، اتصال به خط آهن آذربایجان و ورود به بازار کشور های آسیای میانه و قفقاز و روسیه، ایجاد زمینه سرمایه گذاری بسیار بالا در مغان و اردبیل با توجه به وجود وسیله ارزان جهت صادرات کالا،  تسهیل در صادرات محصولات بزرگترین گل خانه کشور و تولیدات دیگر مناطق استان، توجیه دار شدن ایجاد مناطق آزاد، توجیه دار شدن راه آهن اردبیل به پارس آباد، فراهم شدن زمینه اشتغال بسیار خوب در منطقه شمال استان از جمله حسنات این بر انداز است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود، با بیان اینکه  آمریکا این هفته، ماهیت دموکراسی خود را به تماشا گذاشت و فردی که با رأی مردم انتخاب شده با 35 هزار نیروی امنیتی به کاخ سفید آمد و جواب این سؤال داده نشد که دموکراسی چه ربط و ارتباطی با قوه قهریّه دارد، گفت: محافظ دموکراسی، خود دموکراسی است و احترام به رأی مردم، بالاترین حفاظت و صیانت است اما در آمریکا معلوم شد که از دموکراسی آرمانی و از احترام به آن خبری نیست.

 آیت الله عاملی با اشاره به اینکه ترامپ سرافکنده و از در عقبی کاخ سفید را ترک کرد، بیان کرد: این عین تعبیر عبدالباری عطوان تحلیلگر مشهور عرب و سردبیر نشریه الکترونیکی رای الیوم است که گفت او می رود تا هیچوقت به کاخ سفید برنگردد و کار مهم بایدن، تشکیل ستاد تنظیف است تا کثافت کاری های سیاسی و مادی او را تطهیر و آشغال های او را از کاخ سفید بیرون بیندازد. او مثل یک دزد از در عقبی کاخ سفید بیرون رفت. او مورد نفرین میلیون‌ها آمریکایی و غیرآمریکایی قرار گرفت. کشور خود و دموکراسی آمریکا را ویران ساخت. بر دشمنان آمریکا اضافه کرد حتی حزب خود یعنی حزب جمهوری را ویران ساخت.

وی با بیان اینکه ترامپ یک نژاد پرست کامل بود و اعتقاد راسخ به برتری نژاد سفید ها داشت، گفت: یکی از گناهان بزرگ ترامپ این بود که سه هزار طفل را از پدر و مادر های مهاجر جدا کرد. این ظلم بزرگ به اطفال و به پدر و مادرهای آنها بود. 

امام جمعه اردبیل با اشاره به اینکه ترامپ فاجعه برآمده از دموکراسی آمریکا بود به حدی که الان ۶۰ پرونده مالی، سیاسی، جنسی و... در محاکم قضایی آمریکا علیه او تشکیل شده است، افزود:او در وداع و آخرین خطبه خود جمله ای گفت که برای آینده آمریکا بسیار خطرناک است، اینکه در آینده از راه یا بیراهه دوباره به کاخ سفید خواهد آمد.

 آیت الله عاملی با بیان اینکه سیره ترامپ یک عبرت و چراغ راه خوبی برای بایدن است و نشان داد که شدیدترین فشار بر ایران نتیجه نمی دهد و اراده ملت ما شکسته نمی شود، اذعان داشت:  محال است که ملت ما در برابر غیر خدا رکوع بکند و بایدن نباید این بیراهه و یا راه بی نتیجه را برود؛ ترامپ از فشار هیچ نتیجه نگرفت و از این جهت هیچ خدمتی به آمریکا و دنیا نکرد، او هم در سیاست خارجی و هم در مدیریت داخلی آمریکا خرابی های بزرگی درست کرد خرابی هایی که قابل جبران نیست.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به سخنان بایدن در روز انتصاب خود مبنی بر اینکه ترامپ برای من یک نامه دوستانه نوشته و آن را روی میز من گذاشته است و فعلاً از بیان مضمون نامه معذورم، تصریح کرد: از اهل ذوق هر کس به صورت احتمالی یا به صورت فکاهی حدس زده اند که ترامپ چه نوشته است ولی اگر من جای ترامپ بودم یک بیت بیشتر در آن نمی نوشتم و آن اینکه: آه مظلومان به هنگام سحر، آسمان را بشکند پشت و کمر.

 

 

انتهای پیام/آ

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد