سرویس: اقتصادی
کد خبر: 89069
|
11:38 - 1399/11/04
نسخه چاپی

بررسی وضعیت نابسامان بازار کالاهای اساسی در اردبیل؛

کمبود روغن در قطب تولید دانه های روغنی/ خرید اجباری شرط فروش این کالا اساسی به مردم است

کمبود روغن در قطب تولید دانه های روغنی/ خرید اجباری شرط فروش این کالا اساسی به مردم است
در حالی که مسئولان همواره از وفور روغن در فروشگاه ها عرضه این محصول خبر می دهند اما شرط فروش به مشتری خرید کالاهای دیگر همچون چای ،رب و تن ماهی است.

به گزارش سبلان ما، یکی از کالاهایی که در سبد غذایی مردم بعنوان محصول اصلی برای پخت و پزغذا محسوب می شود، کمبودش چند هفته ای است که مردم استان اردبیل را درگیر خود کرده و در برهه ای نیز از ویترین فروشگاه ها گم شد.

در حالی این کالای اساسی در استان اردبیل کمیاب شده است که این سرزمین بعنوان قطب های تولید کننده های دانه روغنی در کشور محسوب می شود و منطقه دشت مغان یکی از قطب‌های تولید دانه‌های روغنی به‌ویژه کلزا است که کشاورزان استان اردبیل بیش از 6 درصد کلزای کشور را تولید می‌کنند.

نبود کارخانه روغن کشی در قطب تولید دانه های روغنی

ارژنگ عزیزی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اردبیل 14 اردیبهشت ماه امسال از افزایش دانه های روغنی خبرداده و گفته بود: سالانه بیش از ۵۰ هزار تن دانه‌های روغنی در استان تولید شده و در سال‌های اخیر افزایش سطح زیر کشت و تولید انواع محصولات دانه‌های روغنی از جمله سویا، کلزا، بادام زمینی، آفتابگردان و پنبه مورد توجه قرار گرفته است.

ابراهیم امامی فرماندار پارس آباد نیز 7 آذر امسال یکی از  دغدغه های مهم زارعین را نبود کارخانه های فرآوری به ویژه روغن کشی در حوزه تولید محصولات روغنی عنوان کرد.

 نایاب شدن روغن مایع در مغان هیچ توجیهی ندارد

حجت الاسلام علی اکبر باقری بنابی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه پارس آباد با اشاره به اینکه نایاب شدن روغن مایع در شهرستان پارس آباد هیچ توجیهی ندارد و مایه تأسف است، اظهار کرد: انتظار داریم مسئولین برای تأمین کالاهای اساسی به خصوص روغن خوراکی در بازار اقدام کرده و با انجام نظارت‌های دقیق دست سودجویان را از بازار قطع کنند.

وی افزود: برخی از مسائل و مشکلات ریشه در کمبود اعتبارات و تحریم‌ها است ولی بسیاری از مشکلات را می‌شود با مدیریت دقیق و اصولی حل کرد.

کمبود کالای اساسی نداریم

رامین صادقی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل جمعه سوم بهمن ماه سالجاری با حضور در یکی از فروشگاه های زنجیره ای در مرکز استان طی مصاحبه با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل، گفت: کالا‌های اساسی از جمله ، روغن خوراکی ، شکر ، برنج و ... در فروشگاه‌های بزرگ و منتخب مرکز استان و شهرستانهای تابعه بصورت مستمر توزیع می شود و در حال حاضر کمبود کالای اساسی در استان وجود ندارد.

عرضه روغن به شرط خرید کالا های دیگر

در حالی مردم نیز از کمبود روغن در بازار گلایه دارند اما مسئولان همواره به وفور عرضه این کالا در فروشگاه هها اذعان می کند و نکته قابل توجه در این رابطه فروش شرطی روغن به مردم است و بر اساس گزارش های رسیده برخی مراکز فروش خرید اجباری محصول دیگر را در قبال عرضه روغن مایع پیش روی مشتریان می گذارند.

 

انتهای پیام/م

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد