سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 89112
|
15:44 - 1399/11/06
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل خبرداد :

نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل برگزار می شود

نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل برگزار می شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از برگزاری اولین جشنواره کالاهای فرهنگی استان خبرداد و گفت: این جشنواره فرصت مناسبی برای شناساندن و عرضه محصولات فرهنگی و بومی اردبیل به نسل جدید در عرصه های ملی و منطقه ای است.

به گزارش سبلان ما ،عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران از برگزاری نخستین جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل خبرداد و گفت:  این جشنواره  فرصت مناسبی برای شناساندن و عرضه محصولات فرهنگی و بومی اردبیل به نسل جدید در عرصه های ملی و منطقه ای است.

وی به بررسی وضعیت محصولات فرهنگی موجود در کشور پرداخت و گفت: در برخی عرصه‌های فرهنگی به شدت متاثر شدیم که از جمله آنها فیلم، سریال‌های تلویزیونی، کارتون، ادبیات کودک و نوجوان یا نرم‌افزارهاست که با استفاده از نمادهای خاص از سال‌ها پیش از سوی غرب به کشور راه یافت و در نتیجه بر سبک زندگی، پوشش، گفتار و بسیاری از رفتارهای فردی و اجتماعی تاثیر گذاشت.

وی با اشاره به پیشینه ژرفای نفوذ فرهنگی و علمی ایران در جهان، تصریح کرد: بسیاری از محصولات خارجی جای تولیدات بومی را به تدریج گرفت و اگرچه پس از انقلاب اسلامی دقت و توجه خاصی به این موضوع شد اما در مجموع عملکرد ضعیفی در برابر این فعالیت‌ها داشتیم و شرایط قانع‌کننده نیست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل به ظرفیت‌های گوناگون مغفول این استان اشاره کرد و گفت: بر این اساس جشنواره کالاهای فرهنگی استان اردبیل همزمان با ششمین دوره جایزه فیروزه در ۱۶ استان کشور، برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان، کارآفرینان و هنرمندان می‌توانند ازسامانه جشنواره فیروزهبرای شرکت در جشنواره‌ کالاهای فرهنگی استان اردبیل با موضوع‌هایی مانند عروسک گلین بالا، هدایای فرهنگی در قالب گلیم‌بافی، چنته‌بافی، ورنی‌بافی از جمله کیف دستی گلیمی و جوراب زمستانی استفاده کنند.

بحرالعلومی با تاکید بر اینکه اثرها باید دارای ارزش‌های زیباشناختی و بومی منطقه باشد، اضافه کرد: مهلت ارسال اثرها تا ۲۰ بهمن‌ماه است، ارزیابی و داوری تخصصی ۳۰ بهمن صورت می‌گیرد و مراسم اختتامیه و اعلام برندگان پنجم اسفندماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه به نفرهای اول تا سوم هر موضوع لوح تقدیر و جایزه نقدی اهدا خواهد شد، گفت: اثرها پس از پذیرش در سامانه مربوطه باید به آدرس دبیرخانه به نشانی اردبیل، خیابان شهید مطهری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاده شود و علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۲۳۱۴۴۳-۳۳۲۳۱۴۵۳-۰۴۵ داخلی ۱۲۱ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ج
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد