سرویس: ورزشی
کد خبر: 89159
|
20:41 - 1399/11/09
نسخه چاپی

رئیس فدراسیون کشتی در اردبیل:

ماده 88، پاشنه آشیل رشته کُشتی است/ نمایندگان مجلس به داد آینده کُشتی برسند

ماده 88، پاشنه آشیل رشته کُشتی است/ نمایندگان مجلس به داد آینده کُشتی برسند
رئیس فدراسیون کشتی از مسئولان کشور به خاطر کم توجهی به رشته کُشتی انتقاد کرد و با بیان اینکه ماده 88، پاشنه آشیل این رشته ورزشی پرمدال است از نمایندگان مجلس خواست تا به داد آینده کُشتی برسند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در گفتگو با سبلان ما ، با انتقاد از مسئولین کشور در خصوص تبعیض بین رشته های ورزشی گفت: رشته کُشتی مانند رشته های اسکیت، گلف، تنیس و فوتبال رشته درآمدزایی نیست و همانند وزنه برداری هزینه های صورت گرفته در آن  سرمایه گذاری برای آینده ورزش کشور در سکوهای جهانی و المپیک است.

وی به تاریخ ادوار مسابقات جهانی و المپیک اشاره کرد و گفت: با مرور جام های مختلف ورزشی به راحتی می توان به اهمیت رشته های کشتی و وزنه برداری در میادین جهانی همچون المپیک پی برد چراکه پرمدال ترین رشته های ورزشی  به ویژه طلا در المپیک، رشته های کشتی و  وزنه برداری است ولی متاسفانه توجه خاصی به این رشته های پر امید نمی شود.

دبیر از قانون ماده 88 به عنوان آفت رشته کشتی نام برد و گفت: این ماده قانونی چیزی جز ضرر و زیان برای کشتی چیزی نداشته و شایسته است نمایندگان مجلس با بازخوانی این قانون زمینه های لازم برای رشد و تعالی رشته پهلوان پرور و قهرمان خیز را در جای جای کشور فراهم کنند.

وی از قانون ماده 88 به عنوان پاشنه آشیل ورزش ایران به ویژه رشته کشتی نام برد و گفت: مسلما با کمی تلاش و همت کشتی گیران به عنوان مطالبه گران اصلی این میدان می توان از نمایندگان خواست تا با بازخوانی این ماده قانونی تسهیل گر برنامه های رشته کشتی برای رشد و تعالی ان شوند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد