کد خبر: 89214
|
13:51 - 1399/11/13
نسخه چاپی

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل :

راه اندازی 20 مرکز پایش کرونا در اردبیل/ رسانه های بومی نقش موثری در مقابله با کرونا دارند

راه اندازی 20 مرکز پایش کرونا در اردبیل/ رسانه های بومی نقش موثری در مقابله با کرونا دارند
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: ۲۰ مرکز آزمایش سرپایی در تسریع پایش و شناسایی بیماران مشکوک کرونایی در سطح استان اردبیل تجهیز و راه اندازی شده است.

به گزارش سبلان ما ، شهرام حبیب زاده اظهار داشت: رسانه های بومی نقش مهمی در آرامش جامعه ایام کرونا داشتند و اگر نبود تلاش همه جانبه رسانه ها شاید امروز وضعیت جامعه به لحاظ شیوع کرونا آمار و وضعیت دیگری را نشان می داد.

وی افزود: امروز اصلی ترین نقش را در ایجاد تامل بین جوامع بشری و فرهنگ سازی در تمامی عرصه را رسانه ها ایفا می کنند و رسانه ها در فرهنگ سازی رعایت پروتکل های بهداشتی به خوبی در طول این یکسال فعالیت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از خرید تجهیزات پزشکی برای اولین بار در استان اردبیل که از تجهیزات فوق پیشرفته و بسیار حیاتی برای جامعه پزشکی و استان اردبیل محسوب می شود خبرداد و گفت: دستگاه crrt و دستگاه پلاسما فرم برای تصفیه خون و تولید پلاسما از جمله دستگاه های خریداری در ماه های اخیر برای تجهیز بیمارستان های مرکزی استان اردبیل است.

وی با اشاره به اینکه در طول این یکسال توسط غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل از مجوز فعالیت و فروش ۱۷ تولید کننده محلول ضدعفونی کننده در سطح استان اردبیل خبرداد و گفت: با اخذ مجوز تولید کنندگان محلول ضدعفونی کننده در سطح استان موجب شد تا استان اردبیل زودتر از سایر استان های کشور و در سریع ترین زمان ممکن به خودکفایی و اشباع برسد.

حبیب زاده  ادامه داد: نظارت همه جانبه خوبی از سوی غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی در کارخانه جات مرتبط به غذا دارو صورت می گیرد و تاکنون هیچ مشکلی در این رابطه در کارخانجات استان اردبیل مشاهده نشده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل با بیان اینکه ۲۰ مرکز آزمایش سرپایی در تسریع پایش و شناسایی بیماران مشکوک کرونایی در سطح استان اردبیل تجهیز و راه اندازی شده است افزود: آزمایشگاه های سرپایی فوری پایش و شناسایی بیماران مشکوک کرونایی بصورت ۲۴ ساعته در سطح استان اردبیل در ۲۰ مرکز آزمایشگاهی توسط افراد مجرب و متخصص انجام می شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد