کد خبر: 89385
|
11:49 - 1399/11/25
نسخه چاپی

دبیرکل مجمع جوانان کشور:

آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است

آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است
راشد پرستار با بیان اینکه وضعیت آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است، اظهار کرد: اگر در این حوزه اقدام اساسی در انجام نشود،در سالهای آینده تبعات جبران ناپذیری گریبانگیر کشور خواهد بود.

راشد پرستار در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت:  در بحث طلاق دفتر برنامه ریزی تسهیل گری ازدواج جوانان اقدامات بسیار متفاوتی انجام داده، اما این اقدامات قطعا کافی نبوده و نیست که یکی از مولفه های بحث توانمند سازی زوجین و تقویت مهارت زندگی آنان از راه های مختلف بویژه آموزش بوده است.

وی افزود: باید روند صدور مجوز مراکز تخصصی ازدواج و خانواده در دفتر برنامه ریزی تسهیل گری ازدواج جوانان تسهیل شود تا روانشناسان متخصص به راحتی از مجوز بهره مند شده و خدمات را در جامعه ارائه دهند.

دبیرکل مجمع جوانان کشور با بیان اینکه دو مقوله اقتصاد و فرهنگ در طلاق نقش دارند، گفت: از نظر اقتصادی که نیاز به فعالیت کلان همه دستگاه های کشور است، اما از نظر فرهنگی و اجتمای می توان کارهای بسیاری مطلوبی در کاهش این امر انجام داد.

وی با اشاره به اینکه استفاده نادرست از فضای مجازی سبب اختلافات بسیار زیادی بین خانواده ها شده است، خاطر نشان کرد: مقایسه زندگی خود با دیگران، ارتباطات نامشروع، به اشتراک گذاشتن تصاویر خصوصی خانواده از جمله مواردی است که امروز در بستر مجازی و شبکه های اجتماعی در حال وقوع است که آسیب های جدی به بنیان خانواده ها وارد می کند.

پرستار با بیان اینکه وضعیت آمار طلاق در کشور فاجعه آمیز است، اظهار کرد: اگر در این حوزه اقدام اساسی در انجام نشود،در سالهای آینده تبعات جبران ناپذیری گریبانگیر کشور خواهد بود.

دبیرکل مجمع جوانان کشور با اشاره به اینکه دولت بعدی باید برای ازدواج و کاهش طلاق برنامه ریزی مناسبی داشته باشد و از مشاره مجموعه های درگیر حوزه بهره ببرد، افزود: باید هزینه های فرهنگی اجتماعی حوزه ازدواج جوانان را افزایش داد.

پرستار بیان کرد: همواره در جلسات ستاد ساماندهی پیشنهاد داشتم و اعتقادم بر این است که باید از پایگاه های اجتماعی، فرهنگی، دینی و مذهبی که در تمام محلات فعالیت می کنند از جمله مساجد می توان با تشکیل تیم های متخصص متشکل از سازمان های مردم نهاد، ریش سفیدان محل، هیات های مذهبی و پایگاه های بسیج برای پیشگیری از طلاق و تسهیل ازدواج تشکیل شود.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد