سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 89416
|
16:58 - 1399/11/27
نسخه چاپی

مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل خبرداد:

هزینه 35 میلیارد ریالی برای سایت موزه شهر یری

هزینه 35 میلیارد ریالی برای  سایت موزه شهر یری
مدیرکل‌ میراث‌ فرهنگی استان اردبیل گفت: برای پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بود که با پیگیری‌های انجام‌شده 35 میلیارد ریال از این اعتبار هزینه شده و با تخصیص 25 میلیارد ریال دیگر نیز شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.

به گزارش سبلان ما ،  نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل از هزینه 35 میلیارد ریالی برای  سایت موزه شهر یری خبرداد و گفت: اجرای پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری بخشی از عملیات در راستای ساماندهی این مجموعه تاریخی است که در این زمینه اقدامات با جدیت دنبال می‌شود.

وی افزود: برای پوشش سایت موزه محوطه باستانی شهر یری 60 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز بود که با پیگیری‌های انجام‌شده 35 میلیارد ریال از این اعتبار هزینه شده و با تخصیص 25 میلیارد ریال دیگر نیز شاهد تکمیل این پروژه خواهیم بود.

فلاحی در ادامه سخنان خود به جزئیات طرح موزه شهریری اشاره کرد و گفت: این پروژه شامل اجرای پی و سازه فلزی پوشش است و اجرای این طرح در راستای حفاظت و حراست از این محوطه باستانی بوده که با جدیت اجرا می‌شود.

وی افزود: سایت موزه محوطه باستانی شهر یری در ۴۰۰ هکتار به عنوان یکی از پایگاه‌های ملی شاخص میراث‌فرهنگی بوده و از بناهای تاریخی مهم در استان به شمار می‌رود که با توجه به قدمت تاریخی این مجموعه یکی از طرح‌های جاذب گردشگر نیز به شمار می‌رود.

 

انتهای پیام/ج

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد