سرویس: اقتصادی
کد خبر: 89422
|
11:46 - 1399/11/28
نسخه چاپی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی اردبیل:

ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه/توسعه متوازن نیاز امروز جوامع در حال توسعه است

ضرورت ارتباط صنعت و دانشگاه/توسعه متوازن نیاز امروز جوامع در حال توسعه است
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی اردبیل گفت: رشد و توسعه متوازن نیاز امروز جوامع در حال توسعه است که ایران اسلامی به عنوان کشوری در حال توسعه می‌تواند با رشد متوازن نوید بخش آینده‌ای روشن توأم با رفاه باشد.

بهزاد مهدوی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما، با تاکید بر ضرورت  ارتباط دانشگاه و صنعت، اظهار داشت:  ارتباط دو نهاد دانشگاه و صنعت از ضروری‌ترین مناسبات هر جامعه‌ای است که به رشد و شکوفایی این دو نهاد و بهبود شرایط جامعه کمک می کند. 

وی با بیان اینکه تجربه کشورهای مختلف حاکی از آن است که ایجاد چنین رابطه‌ای، عامل مهم در رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی آن‌ها بوده است، افزود: رشد و توسعه متوازن نیاز امروز جوامع در حال توسعه است که ایران اسلامی به عنوان کشوری در حال توسعه می‌تواند با رشد متوازن نویدبخش آینده‌ای روشن توأم با رفاه باشد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی اردبیل با اشاره به اینکه  برای رسیدن به توسعه متوازن و مطلوب هر نهاد و سازمانی باید از حداکثر پویایی و کارآمدی برخوردار باشد،گفت: ارتباط مستمر و پویا بین نهادهای مختلف یکی از الزامات رسیدن به توسعه مطلوب است که در این میان دانشگاه به عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی یکی از عوامل سرنوشت‌ساز برای رسیدن به هدف تعالی در جامعه است.

مهدوی با بیان اینکه توسعه در همه ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جز با در اختیار داشتن نیروی انسانی کارآمد و ابزار پیشرفته قابل دستیابی نخواهد بود، اذعان داشت: توجه به اهمیت نقش دانشگاه در ارتقای صنعت و به تبع آن توسعه اقتصادی ضرورت امروز جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری در حال توسعه است. 

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی اردبیل  با تاکید بر اینکه دانشگاه جای تولید علم است و صنایع تشنه این دانش برای کارآمدی، بهره‌وری و سودآوری بهتر هستند، افزود: مقام معظم رهبری در دیدار وزیر فرهنگ و آموزش عالی و چند تن از رؤسای دانشگاه‌ها در سال 69 فرمودند «ما اگر علم و عالم نداشته باشیم، صنعت هم نداریم.»؛ تقویـت و گسـترش تعامل میـان صـنعت و دانشـگاه، یکـی از رویکردهـای اصـلی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه است.

وی تصریح کرد: حوزه معاونت صنایع کوچک شرکت شهرکهای صنعتی استان اردبیل در حال برنامه ریزی برای ایجاد تعامل سازنده و نزدیک بین صنعت و دانشگاه از طریق ایجاد گروههای تخصصی در داخل دانشگاه و صنایع و تعامل با نهادهای اجرایی است.      

 

انتهای پیام/آ      

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد