سرویس: ورزشی
کد خبر: 89478
|
13:13 - 1399/12/02
نسخه چاپی

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی:

عملکرد مناسب سپاه در حوزه ایجاد اماکن ورزشی قابل تقدیر است

عملکرد مناسب سپاه در حوزه ایجاد اماکن ورزشی قابل تقدیر است
امیری خراسانی، رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی در دیدار با سرهنگ زارعی معاون تربیت بدنی سپاه استان اردبیل عملکرد مناسب سپاه در حوزه ایجاد اماکن ورزشی قابل تقدیر است.

به گزارش سبلان ما ، امیری خراسانی در دیدار  با سرهنگ زارعی معاون تربیت بدنی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل، اظهار داشت: حوزه ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی یک حوزه وسیع و یک مشابهت کاری با تربیت بدنی سپاه دارد و به لحاظ فرهنگی این دو نهاد نگاه مشترکی دارند.

وی افزود: سپاه در حوزه ورزش در خصوص ایجاد اماکن ورزشی در نقاط مختلف کشور عملکرد خوبی داشته است و بحمدالله یک پتانسیل بالقوه ای را در مناطق مختلف ایجاد کرده است.

رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازیهای بومی و محلی گفت: فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی به دنبال این است که برنامه ها و بازی های بومی و محلی را در سبد مسابقات و جشنواره های مختلف ورزشی قرار دهد و باید این ورزش را در بین آحاد مردم ترویج دهیم چراکه این موضوع کمک می کند که ورزش های بومی و محلی در سطوح جامعه دیده شود.

خراسانی ابراز داشت: بازیهای بومی و محلی از یک عقبه فرهنگی بزرگی برخوردار است که باید به دنبال ایجاد فضاهای مناسبی باشیم تا از این سرمایه فرهنگی حراست و حفاظت بکنیم.

وی تصریح کرد: بازیهای بومی و محلی باید ثبت ملی شوند و این موضوع را به جد از طرف میراث فرهنگی که از میراث ملموس مردم می باشد پیگیری خواهیم کرد.

 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد