سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 89480
|
14:13 - 1399/12/02
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

زنگ خطر شیوع ویروس انگلیسی/هر گونه بی‌توجهی تبعات خطرناکی خواهد داشت

زنگ خطر شیوع ویروس انگلیسی/هر گونه بی‌توجهی تبعات خطرناکی خواهد داشت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: هر گونه بی‌توجهی نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی، تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید به آن دچار شوند.

به گزارش سبلان ما ، شهرام حبیب‌زاده ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا در اردبیل، اظهار داشت: در راستای کنترل شیوعبیماری کرونای جهش یافته و نیز برنامه‌ریزی و مدیریت مناسب آن تمهیدات لازم به عمل آمده و درصدد هستیم در راستای جلوگیری از کرونای جهش یافته انگلیسی تمهیدات لازم را انجام دهیم.

وی افزود: همچنان بیشترین بستری‌ها مربوط به شهرستان اردبیل است و در این زمینه به دنبال بهبود بیماری و کمک به بهتر شدن وضعیت موجود هستیم چرا که کوچک‌ترین سهل‌انگاری و عادی‌انگاری همانند یک معضل و بحران جدی محسوب می‌شود که می‌تواند برای ما بسیار خطرآفرین باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل  با بیان اینکه چهار شهرستان اردبیل دارای وضعیت زرد و مابقی شهرستان‌ها آبی هستند. نباید شرایط به وضعیتی برسد که دوباره به وضعیت  قبلی بازگردد، گفت: انتظار ما از شهروندان این است که نسبت به خرید عید مدیریت‌های لازم را داشته باشند و نسبت به کاهش رفت و آمدها و تجمعات و ترددها برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهند چرا که این مسئله در حال حاضر برای جلوگیری از شیوع کرونای جهش یافته امری لازم و حیاتی است.

حبیب زاده ابراز داشت: خطر شیوع این ویروس در کمین است و انتظار ما این است که خانواده‌ها مراقب تجمعات و دورهمی‌های شبانه باشند و در محافل و اماکن عمومی حضور نیابند که در این زمینه انتظار ما این است که نسبت به رعایت ضوابط بهداشتی و استفاده از ماسک و شست‌وشوی دست‌ها و نیز فاصله‌گذاری اجتماعی تلاش بیشتری مبنای کار باشد تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، تصریح کرد: موج شیوع کرونا با خیز آرام و ملایم آغاز شده و در این ارتباط هشدارهای لازم به هم‌استانی‌ها با توجه به شکننده بودن وضعیت داده می‌شود چرا که هر گونه بی‌توجهی تبعات خطرناکی را به دنبال خواهد داشت و مردم نباید به آن دچار شوند.

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد