سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 89487
|
07:59 - 1399/12/03
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

کرونای انگلیسی با کسی شوخی ندارد/اصناف و بازاریان هشدارها را جدی بگیرند

کرونای انگلیسی با کسی شوخی ندارد/اصناف و بازاریان هشدارها را جدی بگیرند
استاندار اردبیل از کسبه و بازاریان خواست وضعیت حاکم کرونایی و ورود ویروس از نوع انگلیسی را جدی بگیرند تا ستاد مدیریت کرونا در آستانه عید نوروز مجبور به اعمال محدودیت های سخت و جدید کرونایی در استان نباشد.

به گزارش سبلان ما ، اکبر بهنام جو شامگاه روز شنبه در جلسه روسای اتحادیه های اصناف و بازاریان که به منظور مقابله با کرونا برگزار شد، با بیان اینکه علیرغم رعایت تمام اصول و پروتکل بهداشتی در کشور، ویروس انگلیسی در برخی استان ها جوانان و کودکان را به کام مرگ برده است، اظهار داشت: باید همه ما در استان مواظب این ویروس جهش یافته و خطرناک باشیم و به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی توجه کنیم.

وی با اشاره به اینکه ویروس کوید ۱۹ بیشتر افراد دارای بیماری زمینه ای را دچار آسیب جدی می کند ولی شیوع ویروس جدید 3 برابر کوید ۱۹ اعلام شده و میزان مرگ و تلفات ناشی از این ویروس گسترده است، افزود: روسای اتحادیه ها بر ورودی پاساژها و بازار دستورالعمل های بهداشتی بصورت بنر نصب کنند و در ورودی این مراکز خرید، افرادی را جهت راهنمایی، مشاوره و کنترل قرار دهند تا نسبت به کاهش تراکم جمعیتی در این مراکز کاسته شود.

استاندار اردبیل با تاکید بر اینکه همه باید در این مسیر همکاری کنند، گفت: این ویروس ناشناخته با کسی شوخی ندارد و اصناف باید بخاطر حفظ جان خود و خانواده خود افرادی که ماسک ندارند و پروتکل بهداشتی را رعایت نمی کنند هشدارهای لازم را بدهند و همه باید به قوانین تمکین کنند تا شاهد پیک چهارم کرونا و افزایش مبتلایان در آستانه عید نوروز نباشیم.

وی با بیان اینکه تا زمان تزریق واکسن کرونا باید طبق اصول و دستورالعمل سازمان بهداشت جهانی عمل کنیم، افزود: با وضعیت حاکم در صورت تزریق واکسن نیز این ویروس همچنان تداوم دارد و تا یکسال دیگر هم باید به این وضعیت عادت داشته باشیم و تنها راه مقابله رعایت پروتکل های بهداشتی اعمال شده از سوی ستاد ملی کرونا و سازمان بهداشت جهانی است.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه شهر و جامعه بدون فعالیت اقتصادی و بازار داد و ستد یک جامعه بی روح و مرده است بنابرین نباید با ندانم کاری و بی توجهی شهر ما به سمت بی تحرکی حرکت کند، گفت: بازار به مثابه نبض تپنده یک شهر و جامعه عمل می کند که در صورت اختلال در این نبض، به فراخور آن سایر اعضای مجموعه نیز دچار اختلال خواهد شد.

وی با بیان اینکه درست یک سال از ورود این ویروس به کشورمان گذشته است، افزود: در این یک سال اصناف و مردم آسیب زیاد مالی و جانی را متحمل شده اند اما با همدلی و همکاری اعلیرغم تنگنای اقتصادی مقاومت کرده اند باید در ادامه مسیر نیز این همکاری و همدلی تداوم داشته باشد.

بهنام جو در پایان از عموم مردم. اصناف و بازاریان، کسبه، کارمندان، فرهنگیان و دانش آموزان خواست  فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، فراموشی دور همی ها را جدی بگیرند و رعایت پروتکل بهداشتی را تنها راه مقابله با ویروس جهش یافته کرونا دانست.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد