سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89527
|
22:01 - 1399/12/05
نسخه چاپی

در سایه سکوت برخی مسئولین انجام می گیرد؛

تیشه به ریشه های طبیعت مغان/ حکایت الوارهایی که آشیانه پرندگان را با خود به یغما می برند

تیشه به ریشه های طبیعت مغان/ حکایت الوارهایی که آشیانه پرندگان را با خود به یغما می برند
این روزها در سایه سکوت برخی مسئولین امر و یا در برخی موارد چراغ سبز آنها تبرهای تیز قاتل درختان تنومند و آشیانه انواع گونه های پرنده شده است که در دراز مدت باعث تغییر در زیست بوم آنها گردیده و خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد.

به گزارش سبلان ما ، این روزها در سایه سکوت برخی مسئولین امر و یا در برخی موارد چراغ سبز آنها تبرهای تیز قاتل درختان تنومند و آشیانه انواع گونه های پرنده شده است که در دراز مدت باعث تغییر در زیست بوم آنها گردیده و خطرات جبران ناپذیری را در پی دارد. 

درخت هایی که  روزی موجب زیبایی و ایجاد مناظر به یادماندنی در محیط اطراف ما و زیبایی خاصی در منطقه مغان بودند امروز به صورت الوار روی کامیون های باری باعث تأسف هزاران نفر از مردم مغان شده است.   

هنوز مشخص نیست سرمنشا و یا دلایل اصلی مجوز و چشم پوشی ها در خصوص قطع این درختان چیست و یا در صورت نداشتن مجوز قطع درختان چرا پاسخی قاطع داده نمی شود.

حتی در برخی موارد این قطع درختان جنگلهای ارس بهانه ای برای قطع درختان مناطق دیگر شده که عملکرد و ارزیابی دستگاه های مرتبط این موضوع را در بین اذهان عمومی با مخاطراتی همراه کرده است، که صلاحیت نگهداری درختان را توسط سازمان های مرتبط امر زیر سوال می برد.

اصحاب رسانه و دلسوزان با انتشار عکس هایی هر از گاهی خواستار شفافیت و پاسخ متقن مسئولین به مردم شریف و عشایران دلسوز و ولایت مدار بوده اند ولی یا پاسخ های داده شده از طرف مردم پاسخ هایی غیر کارشناسی محسوب شده و یا سکوت مسئولین را در پی دارد.

آرش اسدپور دبیر قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی شهرستان پارس آباد در گفتگو با سبلان ما از برگزاری جلسه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های  این شهرستان  در مورد معمای قطع درختان  پارس آبادمغان خبرداد و گفت: درختان در کنار حفظ محیط زیست،از  ذخایر ملی کشور نیز محسوب می شوند بنابراین حراست از این ثروت خدادادی وظیفه همه مردم است.

وی افزود: ر این جلسه مصوب شد تا قرارگاه مطالبه گری بسیج دانشجویی به صورت فوری به این موضوع وارد عمل شده و زوایای پنهان این موضوع را جهت شفافیت به سمع و نظر مردم برساند  و پیگیری های لازم را از ریاست محترم دادگستری استان جناب آقای عتباتی انجام دهد.

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد