سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89533
|
09:19 - 1399/12/06
نسخه چاپی

رئیس پلیس فتا استان اردبیل خبرداد:

دستگیری 73 مدیر سایت‌ شرط‌بندی در اردبیل/اجاره کارت‌ بانکی به سایت‌های قمار، معاونت در جرم است

دستگیری 73 مدیر سایت‌ شرط‌بندی در اردبیل/اجاره کارت‌ بانکی به سایت‌های قمار، معاونت در جرم است
رئیس پلیس فتا اردبیل از شناسایی و دستگیری 73 نفر از گردانندگان سایت‌های قمار آنلاین در سطح استان طی 11 ماهه سال جاری خبر داد.

به گزارش سبلان ما ، سرهنگ علي قهرمان طالع صبح امروز در جمع خبرنگاران ، اظهار داشت: با توجه به تغییر محیط فعالیت‌های اقتصادی و کسب‌وکارهای مختلف در جامعه و سوق یافتن عمده گردش‌های مالی این گروه به بستر اینترنت، جرائم تکامل‌یافته و سايبري نيز در حال افزايش بوده و متأسفانه راه‌اندازی سایت‌های شرط‌بندی اینترنتی و قمار آنلاین نيز يکي از فعالیت‌های مجرمانه‌ای است که تحت عناوين مختلف يا شگردهای گوناگون در این بستر مشاهده می‌شود. 

وی افزود: در همین راستا با اجرای طرح پاک‌سازی فضای مجازی، برای برخورد منسجم با سایت‌های قمار و ارائه‌دهندگان خدمات در اين گونه سایت‌ها و در جهت جلوگیری از فعالیت اخلال گران نظام اقتصادی و همچنین پول‌شویی، قوانین حاکم بر جامعه، قماربازی را به هر نحو حتي در فضاي مجازي را جرم و حرام دانسته و طراحي و راه‌اندازی سایت‌های قمار اينترنتي را همچون داير کردن مکاني جهت قمار می داند که مشمول ماده  708 قانون مجازات اسلامي (بخش تعزيرات حکومتي) می باشد؛. همچنين اجاره کارت‌های بانکي به سایت‌های قمار را نیز به دليل تسهيل وقوع جرم مصداق معاونت در جرم اعلام نموده است.

رئيس پليس فتا اردبیل گفت: در این طرح با رصد شبانه‌روزی کارشناسان پلیس فتا استان طی 11 ماهه سال جاري، تعداد 64 فقره پرونده در این خصوص تشکیل و پس از جمع‌آوری مستندات دیجیتالی و بررسی حساب‌های مالی تعداد 73 نفر متهم شامل 62 مرد و 11 زن با گردش مالی 74 میلیارد ریال که به‌عنوان گردانندگان و مدیران سایت‌های قمار و شرط‌بندی در سطح استان و شهرستان‌های تابعه فعالیت می‌کردند را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ قهرمان طالع بیان کرد: از همه کاربران فضای مجازی خواستاریم که به‌هیچ‌وجه فریب کانال‌های تلگرامی، صفحات اینستاگرامی و سایت‌هایی که اقدام به تبلیغ قمار و شرط‌بندی می‌کنند را نخورند.

وی تصریح کرد: هم‌وطنان باید توجه داشته باشند که مدیریت، فعالیت و حتی اجاره دادن کارت‌های بانکی در این‌گونه سایت‌ها جرم تلقی شده و با برخورد جدی پلیس روبرو خواهند شد، هم چنین کاربران در صورت مشاهده سایت‌های شرط‌بندی می‌توانند گزارش خود را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسwww.cyberpolice.irبا ما در میان بگذارند. 

 

انتهای پیام/آ

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد