سرویس: مذهبی
کد خبر: 89537
|
13:02 - 1399/12/06
نسخه چاپی

امام جمعه سرعین:

عدالت اجتماعی امام علی (ع) سرلوحه کار مسئولان باشد/نهج البلاغه چراغ راه بشریت است

عدالت اجتماعی امام علی (ع) سرلوحه کار مسئولان باشد/نهج البلاغه چراغ راه بشریت است
امام جمعه سرعین گفت: لازم است که مسئولان کشوری، عدالت اجتماعی حضرت علی (ع) و سیره آن امام بزرگوار را سرلوحه امور قرار دهند.

حجت الاسلام محمود اصغری در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، ضمن تبریک  فرا رسیدن سیزدهم رجب و روز پدر، اظهار داشت: میلاد مولای متقیان در داخل کعبه اتفاقی بی‌نظیر است که دانشمندان و عالمان دینی آن را به منزله نکوداشت خدای متعال از آن حضرت تعبیر کرده‌اند.

وی با اشاره به عدالت اجتماعی دوران امام علی(ع)، افزود: حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه بارها تاکید می کنند که باید عدالت اجتماعی توسط مسئولان و حاکمان در حکومت اسلامی رعایت شود.

امام جمعه سرعین با بیان اینکه در این چراغ راه بشیریت، تاکید بر این است که در راستای عدالت اجتماعی همه باید بصورت یکسان از درآمد مملکت استفاده کنند، گفت: امروزه چیزی که وجود ندارد و اجرا نشدن آن همگان را رنج می دهد، عدالت است.

نماینده ولی فقیه در شهرستان سرعین با اشاره به اینکه ما انقلاب اسلامی بر پایه عدالت شکل گرفته است، ابراز داشت: فرق اساسی حکومت اسلامی ما با سایر حکومت ها  وجود عدالت در آن است که لازم 

در این خصوص توجه ویژه شود تا فاصلبه طبقاتی بین مردم زیاد نشود.

حجت الاسلام اصغری با بیان اینکه سالروز ولادت حضرت علی (ع) فرصت مناسبی برای شناخت عمیق از ایشان است، تصریح کرد: لازم است که مسئولان حکومت اسلامی و کشور با رجوع به نهج البلاغه، عدالت اجتماعی مولای متقیان و سیره آن امام بزرگوار را سرلوحه امور و زندگی خود  قرار دهند.

 

انتهای پیام/آ

 

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد