کد خبر: 89551
|
10:46 - 1399/12/07
نسخه چاپی

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

حضرت علی (ع) قدرت روحی پیامبر اسلام بود

حضرت علی (ع) قدرت روحی پیامبر اسلام بود
آیت الله سید حسن عاملی گفت: امیر مومنان به تعبیر امام راحل تربیت یافته مکتب پیامبر بوده است و اگر نگاهی به تاریخ و سخنان حضرت محمد (ص) بیندازیم درمی یابیم که ایشان را بعنوان قدرت روحی پیامبر اسلام توصیف کرده اند.

آیت الله سید حسن عاملی در گفتگو با خبرنگار  سبلان ما ، اظهار داشت: امیر مومنان معجزه رسالت و خاتمیت است و به تعبیر امام راحل در 23 سال پیامبری حضرت رسول  یک نفر را به معنای واقعی کلمه تربیت کرده اند و آن حضرت علی (ع) بود.

وی افزود: پیامبر اسلام در جنگ خندق فرمود: خداوندا اگر علی شهید شود من تنهام خواهم ماند،  درحالی است که لشکری پشت سر پیامبر بود و این نشانگر آن است که حضرت علی  (ع) قدرت روحی پیامبر اسلام بوده است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با اشاره به اینکه امیر مومنان در هر وصفی معجزه است  گفت: خطبه های که می خوانند به تعبیر بزرگان اسلام گویی از  پیش خود خداوند آمده است و جملات گهر بار از پیش تمرین شده نبوده بلکه عینا و در لحظه جاری می شد.

وی تصریح کرد: خدا متعال حضرت علی (ع) را با علمش  وصف می کنند که شاهد بر رسالت بوده است یعنی اشرافیت بر نبوت؛ و چه کسی جز ایشان می توانست در این جایگاه باشد.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه آشنایی با نهج البلاغه نیاز ضروری است که نباید از آن غافل شویم گفت: اما می بینم کسی با چنین علم را شرایطی پیش آوردند که  25 سال با بیل و کلنگ  مانوس شود در حالی که باید به تربیت امت مشغول می شد. 

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد