سرویس: سیاسی
کد خبر: 89557
|
18:43 - 1399/12/07
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان بیله سوار:

الگوی تربیتی امام علی(ع)، کاملترین الگو برای نجات بشریت است/حاج قاسم،نمونه بارز پرورش یافته مکتب امام علی(ع)

الگوی تربیتی امام علی(ع)، کاملترین الگو برای نجات بشریت است/حاج قاسم،نمونه بارز  پرورش یافته مکتب امام علی(ع)
امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه امروز دنیا تشنه الگوی تربیتی است، گفت: الگوی تربیتی امام علی(ع) الگویی معجزه گونه و کامل است که خداوند متعال به بشریت عنایت کرده است.

حجت الاسلام جابر عزیزی امام جمعه شهرستان بیله سوار در گفتگو باسبلان ما، به تبیین سیره علوی  و سبک زندگی اسلامی پرداخت و گفت: امروز نظام سلطه در راستای انهدام و یا تغییر سبک زندگی مردم ایران تلاش می کند چراکه مردم ایران با الگوپذیری از ائمه معصومین(ع) و سبک زندگی اسلامی به مقابله با نظام سلطه و استبداد مستکبرین می پردازند.

امام جمعه شهرستان بیله سوار با بیان اینکه حضرت علی (ع) شخصیت بی نظیر در جهت تربیت و تعالی انسان است، گفت: از این رو دشمنان تلاش می کنند تا جهان را عاری از سیره عملی و رفتاری امام علی(ع) کنند.

وی با بیان اینکه امروز دنیا تشنه الگوی تربیتی است، گفت: الگوی تربیتی امام علی(ع) الگویی معجزه گونه و کامل است که خداوند متعال به بشریت عنایت کرده است.

حجت الاسلام عزیزی در بخش دیگری از سخنان خود به تفسیر ابن ابی الحدید اشاره کرد و گفت: فضائلی چون علم، حلم، شجاعت، شهادت و عبادت در وجود مبارک حضرت علی(ع) به بهترین شکل ممکن متجلی است و هرکس از این الگوی بی بدیل پیروی کند سعادتمند خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود به ویژگی های شیعیان اشاره کرد و گفت: پیروان و شیعیان واقعی به امام علی(ع) رستگار و اهل نجات هستند.

این مبلغ اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مقایسه جنگ های صدر اسلام با جنگ های زمان حال پرداخت و گفت: با نگاهی به تاریخ براحتی می توان دریافت که امام علی(ع) با ایثار بی نظیر خود در جنگ های و وقایع صدر اسلام الگویی تمام عیار برای مجاهدان فی سبیل الله در برهه فعلی نیز است.

وی از جنگ های  امنیتی، جمعیتی، فرهنگی و اقتصادی بعنوان عرصه های فعلی  پیش روی مجاهدان فی سبیل الله نام برد و گفت: هر سرباز ولایتی که در راه مبارزه با نظام سلطه از امام علی(ع) و سیره عملی ایشان تبعیت کند مسلما فاتح میادین خواهد شد.

حجت الاسلام عزیزی در ادامه سخنان خود به بیان مثالهایی از صدر اسلام برای جنگ های فعلی پرداخت و گفت: در صدر اسلام ایثار و فداکاری های حضرت علی (ع)در شعب ابوطالب الگویی بی نظیر برای سربازان ولایت در عرصه جنگ اقتصادی است.

 وی از لیله المبیت به عنوان جنگ امنیتی در صدر اسلام نام برد و گفت: امام علی(ع) در این واقعه نیز با تقدیم جان خود درسی ابدی برای مسلمین در دفاع از ولایت فقیه داد.

امام جمعه شهرستان بیله سوار به جنگ فرهنگی نیز اشاره کرد و گفت: در برهه ای تاریخ صدر اسلام که دشمنان درصدد بودند تا با بستن گوشهای مردم از طنین انداز شدم قرآن کریم، این وحی الهی بر جان و دل مردم جلوگیری کنند، امام علی(ع) صدای رسا و شیوای پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ دین اسلام و بسط و گسترش پیام الهی بین مردم بود.

وی در پایان سخنان خود به نمونه های تربیتی مکتب انساز ساز امام علی(ع) در زمان حال پرداخت و گفت: امروز نیز سردار دلها،  حاج قاسم سلیمانی با پیروی از مکتب و شیوه حضرت علی (ع) نمونه کامل تربیتی امام علی (ع)  در زمان حال است بطوریکه خود توانست با عمل به سیره عملی حضرت علی(ع) به وجود آورنده مکتبی  شود که راهبرد آن دکترین مقاومت در جهان است.

حجت الاسلام عزیزی در پایان سخنان خود از والدین خواست تا فرزندان خود را با بهره‌گیری از تعالیم اسلام ناب و سیره عملی امام علی علیه السلام پرورش دهند تا سربازان ولایت همچنین حاج قاسم سلیمانی در گام دوم انقلاب اسلامی و تشکیل تمدن نوین اسلامی تقدیم اسلام کنند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد