سرویس: سیاسی
کد خبر: 89568
|
15:03 - 1399/12/08
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

ناهماهنگی بین متولیان اصلی تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست/ برخورد با دشمن، مستلزم داشتن بصیرت و شجاعت زینبی(س) است

ناهماهنگی بین متولیان اصلی تنظیم بازار، پذیرفتنی نیست/ برخورد با دشمن، مستلزم داشتن بصیرت و شجاعت زینبی(س) است
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ناهماهنگی بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی در تنظیم بازار کالا پذیرفتنی نیست، گفت: متولیان اصلی تنظیم بازار امروز اعتماد مردمی را از دست داده اند.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های این هفته نماز جمعه با بیان اینکه زندگی حضرت زینب کبری(س) برای جامعه اسلامی در این شرایط سخت تحریم و هجمه های سنگین دشمن، بهترین الگو است گفت: مردم و  مسئولان  باید در مواجهه با دشمن، بصیرت و شجاعت زینبی داشته باشند.

حجت الاسلام نعمتی یکی از صفات اهل تقوا را حق گرایی عنوان کرد و گفت: ملاک در عمل، حق است نه شخص، گروه و جناح.

وی با بیان اینکه اگر در هر جامعه ای منافع گروه و یا شخص ملاک قرار گیرد، فساد در آن جامعه نفوذ خواهد کرد گفت: منافع شخصی باعث تحریف شده و تبعیض اتفاق می افت چراکه منفعت شخصی، وابستگی می آورد.

امام جمعه شهرستان نیر تصریح کرد: مسئولان ما نباید اسیر این تفکرات بشوند چراکه منفعت شخصی و یا حزبی باعث می شود حق خداوند متعال، نادیده گرفته شود که این خود منجر به نادیده گرفته شدن حق اسلام شده و در جامعه چند دستگی ایجاد می شود.

وی به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص اشاره کرد و گفت:  رهبر معظم انقلاب فرمودند؛ از چند دستگی و کارهای جناحی و گروهی بپرهیزید.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به هفته احسان و نیکوکاری نیز اشاره کرد و گفت: توصیه اسلام به جامعه مسلمانان، خدمت به خلق خدا است و همه باید تلاش کنند و برای کسب رضای الهی به همنوعان خود خدمت کنند.

وی با بیان اینکه مواسات یک وظیفه دینی است، گفت: همه باید خود را موظف به مساوات بدانند.

این مبلغ اسلامی به بازخوانی تعریف مواسات پرداخت و گفت:  طبق مفهوم مساوات هیچ خانواده ای از مسلمانان و هموطنان نباید همدیگر را در مواجهه با مشکلات و محرومیت ها تنها بگذارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تنظیم بازار نیز اشاره کرد و گفت: مسئولان باید با ورود به بازار و کنترل آن ، بازار تنظیم کالا را سامان دهند چراکه عدم تنظیم در بازار کالا، منجر به تشدید گرانی و کمبود کالا می شود.

ناهماهنگی بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی در تنظیم بازار کالا پذیرفتنی نیست

حجت الاسلام نعمتی ناهماهنگی بین وزارت صمت و جهاد کشاورزی را یادآور شد و گفت: این دو دستگاه،متولیان اصلی تنظیم بازار هستند و بدانند که امروز  اعتماد مصرف کنندگان را از دست داده اند.

وی به عرضه محصولات بهاره نیز اشاره کرد و گفت: به دلیل شرایط کرونا، امسال نمایشگاه های بهاره و بازارچه های فروش بهاره تعطیل با تعطیلی رو به رو است بنابراین انتظار همگانی این است که متولیان امر برای دسترسی آسان تر و خرید ارزان تر کالاهای مورد نیاز در روزهای پایانی سال، با نظارت، کنترل و تامین مایحتاج اولیه مردم، تدابیر بهتری بیاندیشند و از طرف دیگر بانک مرکزی نیز با کنترل بازار سکه، طلا و ارز مانع گرانی، تورم و رکود شوند.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای مجلس خبرگان اشاره کرد و گفت: مجلس و دولت در مسئله هسته ای از چند صدایی پرهیز کنند و یکصدا علیه دشمن حرکت کنند.

وی افزود: مسئولان نظام لازم است در برابر دشمن متجاوز جهت گیری متحدی داشته باشند و در تعارض و تضاد هم نباشند تا بتوانند در برابر طراحی ها و نقشه های دشمنان  و ادبیات مستکبرانه آمریکا و اروپا  ایستادگی کرده و مقابله کنند.

برخورد با دشمن، مستلزم داشتن بصیرت و شجاعت زینبی(س) است

امام جمعه شهرستان نیر در ادامه سخنان خود از قوای سه گانه و شورای امنیت ملی به خصوص دولت خواست مراقب شیطنت های فریبکارانه دشمن باشند و بدانند که هرگونه مذاکره، اقدام خارج از قانون مجلس  و سیاست های کلان نظام، خیانت به منافع ملی بوده و نابخشودنی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سالروز رحلت حضرت زینب کبری(س) اشاره کرد و گفت: حضرت زینب کبری(س) اسوه معرفت و بصیرت و شجاعت است.

حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه زندگی حضرت زینب کبری(س) برای جامعه اسلامی در این شرایط سخت تحریم و هجمه های سنگین دشمن، بهترین الگو است گفت: مردم و  مسئولان  باید در مواجهه با دشمن، بصیرت و شجاعت زینبی داشته باشند.

وی با بیان اینکه انتخابات در نظام اسلامی مظهر جمهوریت برآمده از اسلام است که در آن مردم سالاری دینی نهادینه شده است، گفت: انتخابات در کشور ما مظهر خداباوری، مردم باوری و خود باوری است که متکی به ایمان، عواطف و علایق مردم است.

امام جمعه شهرستان نیر به گفت: انتخابات نقطه اساسی وصل افکار مردم به بدنه نظام اجرایی کشور است.

وی افزود: برای تمدن سازی اسلامی باید جوانان متخصص، متعهد و علاقمند خدمت به مردم و نظام، وارد کارزار انتخاباتی شوند تا با اتکا به فرصت جوانی و توانایی خود برای داشتن روستاهایی آباد و ایجاد بستری مناسب برای سرمایه گذاری، تولید و اشتغال و فراهم کردن زمینه های مهاجرت معکوس بتوانند با برنامه ریزی دقیق و منسجم نقش آفرینی کنند.

حجت الاسلام نعمتی خواستار مطالبه مردم از افراد توانمند برای ورود به کارزار انتخاباتی شد و گفت: ارائه برنامه های جامع برای تنظیم توسعه و پیشرفت شهر و روستا باید جزو مطالبات مردمی در این خصوص شود.

وی از فرمانداران نیز خواست تا با مطالبه برنامه های توسعه ای سال 1400 از دستگاه های اجرایی، زمینه های توسعه و آبادانی استان بیش از گذشته فراهم شود.

حجت الاسلام نعمتی گفت: با انجام این کار می توان یک سند توسعه 5 ساله برای شهرستان ها در حوزه اقتصادی، گردشگری ، کشاورزی و فرهنگی تنظیم کرد.

امام جمعه شهرستان نیر به مطالبه خود از استاندار نیز اشاره کرد و گفت: با این کار، استاندار نیز می تواند با برنامه های توسعه ای مدون و برنامه ریزی شده بومی امورات استان را در زمینه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و کشاورزی بهتر و بیشتر جلو ببرد.

 

انتهای پیام/ج 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد