سرویس: سیاسی
کد خبر: 89570
|
15:19 - 1399/12/08
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان گرمی:

مشکل جامعه امروز، عدم تبدیل علم و آگاهی به باور قلبی است

مشکل جامعه امروز، عدم تبدیل علم و آگاهی به باور قلبی است
امام جمعه شهرستان گرمی به تبیین علت بی تقوایی و گناه در جامعه پرداخت و گفت: اگر علم و آگاهی مردم در خصوص فعل گناه به باور قلبی تبدیل شود، جامعه رستگار خواهد شد.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام صفری امام جمعه شهرستان گرمی در خطبه های نمازجمعه این شهرستان گفت: امامان ما از ما خواسته اند طوری زندگی کنیم که زینت آنها شویم.

وی ضمن دعوت مردم به تقوا الهی گفت: علی رغم این که همه ما معنای تقوا را می دانیم و واجبات و محرمات را می شناسیم ولی چرا گناه و بی تقوائی در بین ما وجود دارد به دو مشکل عمده بر می گردد که یکی ضعف باورها است و دیگری سختی انجام اعمال صالح و ترک محرمات است.

حجت الاسلام صفری با بیان اینکه ما می دانیم واجب چیست و حرام کدام است، گفت: با اینکه می دانیم هرچه بگوییم و انجام دهیم  ثبت می شود و مرگ و قیامت و حساب و کتاب حق است ولی مشکل این است که این علم ما به باور قلبی تبدیل نشده است.  

وی گفت: خداوند متعال در عمل به عبادات ،عمل ، صالح بودن عمل و  اخلاص در عمل صالح را واجب کرده است که هر سه مورد مانند یک گردنه است که گذر از آنها کار هرکس نیست.

خطیب جمعه گرمی گفت: با انجام مخلصانه اعمال صالح، وظیفه ما تمام نمی شود بلکه باید به طور مستمر گناه را ترک کنیم تا با دور شدن از  ریا  فاسد نشویم و این واقعاً سخت است.

حجت الاسلام صفری در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین وظایف مسلمانان برابر ائمه معصومین پرداخت و گفت:  وظیفه ما این است که در زندگی خود سیره عملی و رفتاری ائمه معصومین(ع) را الگوی خود قرار دهیم و از آنها تبعیت نماییم.

وی افزود : امامان ما از ما خواسته اند طوری زندگی کنیم که زینت آنها شویم و عیب برای آنها نشویم .

امام جمعه شهرستان گرمی در پایان سخنان خود خواستار رعایت حلال و حرام در زندگی شد و گفت: توجه به فقراء و  رسیدگی به یتیمان  کمترین کاری است می توانیم با انجام آنها رضایت ائمه معصومین(ع) در این شرایط سخت را بدست آوریم.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد