کد خبر: 89597
|
18:12 - 1399/12/10
نسخه چاپی

امام جمعه پارس آباد:

علم بدون تربیت، مثمر ثمر نیست/ تربیت، فطرت واقعی انسان را شکوفا می کند

علم بدون تربیت، مثمر ثمر نیست/ تربیت، فطرت واقعی انسان را شکوفا می کند
امام جمعه شهرستان پارس آباد با بیان اینکه علم بدون تربیت در اغلب موارد منجر به فساد می شود، گفت: این تربیت است فطرت انسان را شکوفا می‌کند و انسانیت را در صراط مستقیم قرار می دهد.

به گزارش سبلان ما ، کیومرث هاشمی رئیس اداره آموزش وپرورش شهرستان پارس آباد بعد از ظهر امروز در دیدار با حجت الاسلام باقری بنابی  امام جمعه این شهرستان که به مناسبت هفته تعلیم و تربیت انجام  گرفت، گفت: آموزش و پرورش همواره در کشور ما تندیس استمرار پایداری و استقامت برای جویندگی است.

وی افزود: در شرایط کنونی دنیا که شاهد رقابت‌های فشرده جوامع مختلف بشری در دستیابی به تکنولوژی برتر به مثابه منبع اصلی قدرت است، افراد تیزهوش و خلاق از گرانبهاترین سرمایه‌های هر جامعه و ملتی هستند؛ مخصوصاً تنوع خواستها، افزایش جمعیت، حجم بالای تقاضا برای کالا و خدمات، محدودیت منابع و امکانات و ایجاد راه‌حل‌های نو، نیاز به افراد هوشمند، خلاق و نوآور بیش از پیش مشهود و نمایان می‌شود

امام جمعه پارس آباد نیز در این دیدار با بیان اینکه اساس اهمیت پرورش در جامعه اگر  بالاتر از آموزش نیست، پایین‌تر از آن هم نخواهد بود چراکه پرورش باید همپای آموزش پیش برود همانطور که در قرآن کریم هر جا بحث از تعلیم مطرح شده است، تربیت نیز بلافاصله وجود دارد.

حجت الاسلام باقری بنابی خاطرنشان کرد: پایه اساس دعوت انبیا و رسالت ایشان در جوامع بشری تصحیح و تربیت الهی افراد جامعه در سایه تعلیم صحیح آنها است و در این  راستا طبق منطق قرآن کریم،  تربیت مقدم است .

وی با بیان اینکه آموزش تنها هدف نهایی بعثت انبیا نیست، گفت: برای رستگاری بشر، علم بدون تربیت در اغلب موارد منجر به فساد و مفسده می گردد چراکه که این تربیت است که آن فطرت را شکوفا می‌کند و  انسانیت را در صراط مستقیم هدایت و رهنمون می کند بنابراین وظیفه معلم و معاون آموزش و پرورش بسیار خطیر است.

 

خبرنگار : افشین خاک نژاد

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد