کد خبر: 89834
|
15:58 - 1399/12/29
نسخه چاپی

آیت الله عاملی:

فقرا و مستمندان را در ایام عید فراموش نکنیم/احتکار کنندگان از پشت به ملت خنجر می زنند

فقرا و مستمندان را در ایام عید فراموش نکنیم/احتکار کنندگان از پشت به ملت خنجر می زنند
امام جمعه اردبیل گفت: هر روز در اخبار خبر کشف کالاهای اساسی در شهرهای مختلف ایران منتشر می شود، اینها از پشت به ملت ما خنجر می زنند.

به گزارش سبلان ما ، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردبیل، اظهار داشت: به مناسبت روز پاسدار و روز جانباز با تمام وجود در برابر عزیزان پاسدار و جانباز مخصوصا در برابر مرام و مقصد آنها که مرام و مقصد سید الشهداء و قمر بنی هاشم است و در برابر ایثار و فداکاری آنها که معامله عاشقانه با خداوند است، سر تعظیم فرود می آوریم.

وی افزود: در این ایام که ایام آنهاست، با خون با عظمت شهداء پاسدار و جانباز، پیمان مقدس می بندیم که نه تنها بر خلاف مرام آنها کاری انجام ندهیم و روح آنها را اذیت نکنیم، بلکه خود را وقف هدف آنها که اعتلاء کلمه الله است کنیم.

امام جمعه اردبیل با بیان اینکه در در ایام عید، دو مطلب، یکی شهداء و مخصوصا شهداء مدافع حرم علی الخصوص سردار شهید سلیمانی را فراموش نکنیم، گفت: خطری که آن سردار از کشور و بلکه از عالم اسلام دفع کرد، بسیار وحشتناک بود و اگر فداکاری آن سردار نبود، حمام خون مخصوصا در ایران راه می افتاد؛ دشمنان بشریت، اسلام و ایران، تریلیون ها دلار صرف کردند، داعش را فقط و فقط برای ایران درست کردند، آنها فقط با شیعه و ایران و به تعبیر خودشان با سرِ مار کار داشتند و سوریه و عراق همه مقدمه بود.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مورد دومی که نباید در این روزها فراموش کنیم، فقراء و مستمندان و گرفتاران هستند، اظهار کرد: آنها را در سفره خود شریک کنیم و یکه خوار نباشیم، اگر آنها را در سفره خود شریک نمی کنیم، لا اقل سفره آنها را ندزدیم، جزو آنهایی نباشیم که در حق آنها آمده که در آخرالزمان «یسرقون زاد الفقراء». آذوقه مردم را احتکار نکنیم، جزء کسانی نباشیم که «یعذبون الناس فی الدنیا».

وی در ادامه با بیان اینکه اخیرا بیش از 20 تن روغن احتکار شده در اردبیل کشف شد، تصریح کرد: هر روز در اخبار خبر کشف کالاهای اساسی در شهرهای مختلف ایران منتشر می شود، اینها از پشت به ملت ما خنجر می زنند؛ اینها مصداق  این سخن امیرالمؤمنین هستند که:« الصُّورَةُ صُورَةُ إِنْسَانٍ وَ الْقَلْبُ قَلْبُ حَیَوَانٍ ».

 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد