سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89896
|
07:22 - 1400/01/07
نسخه چاپی

یادداشت؛

نقش مسئولان در پشتیبانی ها و مانع زدایی های تولید

نقش مسئولان در پشتیبانی ها و مانع زدایی های تولید
در این شرایط حساس، مدیران و مسئولان باید با همت مضاعف و خدمت صادقانه و شبانه روزی، قدردان مردم بوده و برای تحقق شعار سال توجه بیش از پیش به تولید و رفع موانع سرمایه گذارای در استان را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش سبلان ما ، سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری(دام ظله) بنام سال "تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها" نامگذاری شده است، لازم است برای تحقق این نامگذاری، تولید و حمایت از تولید و سرمایه گذاران در اولویت کاری مسوولان قرار گیرد و موانع سر راه تولید برداشته شود.

همچنین ضروری است که در شرایط تحریم های ظالمانه اعمال شده علیه کشور، به تولیدات داخلی بیشتر از گذشته اهتمام شود و در این راستا ضرورت دارد مسئولان، مشکلات سرراه سرمایه گذاران را کنار بزنند و راه را برای رسیدن به هدف هموار کنند.

در این شرایط حساس، مدیران و مسئولان باید در مقابل همراهی و همکاری های مردم عزیزمان، با همت مضاعف و خدمت صادقانه و شبانه روزی، قدردان آنها باشند و با شفافیت و صمیمیت با مردم در ارتباط بوده و در رفع گرفتاری هایشان بیش از پیش بکوشند.  

خوشبختانه مسوولان استان اردبیل در طول سال گذشته با برداشتن گام‌های اساسی در مسیر رونق و رفع موانع تولید، به شکل عملی با احیای واحدهای راکد به پشتیبانی از این حوزه پرداخته و استاندار اردبیل برنامه ریزی لازم را  در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ با حضور معاونان و فرمانداران و مدیران استانی انجام داد و با عزم جدی به این حوزه ورود پیدا کرده و بر فراهم کردن زمینه های حضور سرمایه گذاران بزرگ در استان -که می توانند در رونق و توسعه استان نقش مهمی ایفا کنند- تاکید کرد.

در تحقق شعار سال، نقش بانک ها هم در حمایت و پشتیبانی از تولید حیاتی است و امسال بانک ها باید در حمایت مالی از تولید، نقش پررنگی نسبت به گذشته داشته باشند و مسوولان استان همانطور که در اجرای برخی پروژه های بزرگ و احیای برخی واحدهای تولیدی راکد ازین موضوع غافل نبوده اند، قطعا در تحقق شعار سال هم ازین فرصت بهره می برند.  

استان اردبیل دارای ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجهی است، گردشگری یکی از ظرفیت های استان است و ازجمله فرصت های پیش روی استان برای افزایش درآمدهای ارزی است.  

برای توسعه گردشگری در استان(گردشگری مذهبی، ورزشی ) باید زیرساخت های این صنعت از جمله حمل ونقل، مراکز اقامتی و  مراکز سیاحتی، تفریحی که در جذب گردشگران داخلی و خارجی نقش به سزایی دارند، تقویت کرد.

بخش کشاورزی نیز از دیگر ظرفیت ها و توانمندی های استان است که با ایجاد کارخانجات و صنایع تبدیلی میتوان در بخش صادرات و درآمدهای ارزی و همچنین بحث اشتغال گام های خوبی برداشت.

امیدوارم امسال با استفاده ازظرفیت های استان در تمامی بخش ها و با برنامه ریزی منسجم و جدی مسوولان، بتوانیم با پشتیبانی و رفع موانع، نقش بسزایی در حمایت و ایجاد تولید داشته و موجب رونق و توسعه بیش از پیش استانمان در آغاز قرن جدید باشیم. 

 

یادداشت: حسن عظیم زاده 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد