سرویس: اجتماعی
کد خبر: 89951
|
12:02 - 1400/01/13
نسخه چاپی

آماده باش محیط بانان اردبیل برای حفاظت از محیط زیست/ مردم مراقب طبیعت باشند

آماده باش محیط بانان اردبیل برای حفاظت از محیط زیست/ مردم مراقب طبیعت باشند
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تمامی اکیپ‌های محیط بانی و گشت‌زنی سیار اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در آماده‌باش هستند.

سعید شهند دز گفتگو با خبرنگار سبلان ما ،با توجه به شرایط کرونایی و دعوت مردم به پرهیز از ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها و اماکن تفریحی در جلوگیری از شیوع بیماری کرونا شایسته است این موازین مورد توجه قرار گیرد.


وی بااشاره به اینکه مردم مراقب طبیعت باشند و نگذارند با کوتاهی های برخی از افراد طبیعت مورد تخریب قرار واقع شود خاطرنشان کرد: در کنار توزیع کیسه‌های جمع‌آوری زباله در ورودی برخی از اماکن گردشگری استان تلاشمان بر این است از آتش‌سوزی‌های احتمالی و رها شدن زباله‌ها در طبیعت جلوگیری کرده و به سرعت پسماند‌ها جمع‌آوری و به مکان‌های دفن زباله منتقل شوند.


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از هموطنان خواست تا از روشن کردن آتش در جنگل‌ها، بیشه‌زار‌ها و مکان‌های طبیعی خودداری کرده و در کنار آن زباله‌های خود را در طبیعت رها نکنند.
شهند افزود: در برخی از مناطق استان اردبیل با اعلام هواشناسی وزش تندباد‌های شدید پیش بینی شده که در این مناطق اهالی نباید در کنار رودخانه‌ها و مسیل‌ها قرار گرفته تا خطری از بابت طغیان این رودخانه‌ها متوجه آن‌ها نشود.
 

روز طبیعت و آماده باش محیط بانان اردبیل

وی فعالیت سامانه ۱۵۴۰ را در روز طبیعت برای دریافت گزارش‌های مردمی یادآور شد و بیان کرد: محیط بانان و عوامل حفاظتی محیط زیست با برپایی گشت‌های سیار و حتی دائمی سعی دارند تا در خدمت هموطنان بوده و به حفاظت و نگهداری از محیط زیست به عنوان موهبت خدادادی کمر همت ببندند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از طبیعت به عنوان امانتی در دست نسل‌های امروز برای آیندگان یاد کرد و گفت: به این مواریث ارزشمند باید به دید امانت نگاه کرد نه اینکه میراثی از گذشتگان به تاراج رفته و مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گیرد.

شهند تصریح کرد: با توجه به روز‌های نخستین بهار و رویش درختان، گل‌ها و گیاهان ضرورت دارد در ورود به طبیعت از شکستن شاخه‌های تازه روییده درختان و پایمال کردن گل‌ها و گیاهان نورس خودداری کنیم تا مهربانی و عطوفت خود را با طبیعت به نمایش بگذاریم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد