سرویس: سیاسی
کد خبر: 89952
|
16:33 - 1400/01/13
نسخه چاپی

امام جمعه شهرستان نیر:

تولید ملی نشان‌گر سلامت اقتصادی جامعه است

تولید ملی نشان‌گر سلامت اقتصادی جامعه است
امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه ماهیت سند همکاری ایران و چین، نقشه راه و چارچوب همکاری فی مابین است، گفت: مهمترین راه پیروزی در جنگ اقتصادی همه جانبه، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید است.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام آیت نعمتی امام جمعه شهرستان نیر در خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه  ماهیت سند همکاری ایران و چین ، نقشه راه و چارچوب همکاری فی مابین است، گفت: مهمترین راه پیروزی در جنگ اقتصادی همه جانبه، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید است.

وی در ابتدای سخنان خود از تجدید بیعت روزانه با امام زمان(عج) و ارتباط مستمر با حضرت را یکی از صفات اهل تقوا عنوان کرد و گفت: قرائت زیارت آل یاسین، دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان(عج)، قرائت صلوات شعبانیه از جمله کارهای روزانه برقراری ارتباط با امام زمان(عج) برای اهل تقوا است.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی، توفیق خدمتگذاری به ملت بزرگوار نصیب مسئولان ما شده است، گفت: این حکومت، حکومت اسلامی و الهی است و مسئولین باید قدر فرصت ایجاد شده برای خود را بدانند.

وی افزود: جمهوری اسلامی مرکز اسلام و تشیع است و این مسئولیت ها با رضایت حضرت ولی عصر(عج) و با اجازه خداوند متعال به ما سپرده شده است بنابراین مسئولان باید صادقانه و در نهایت دقت و خلوص به مردم خدمت کنند.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود به ویژگی های خادم ملت در حکومت اسلامی اشاره کرد و گفت: یک مسئول در حکومت اسلامی اول نماینده امام زمان(عج) است بنابراین در مسئولیتی که بر عهده گرفته است باید اخلاق، رفتار، عدالت را در اولیت کارهای خود قراردهد و تلاش کند مسئولی الهی باشد.

وی افزود: یک مسئول در حکومت اسلامی در مرحله بعد نماینده مردم است و باید توجه داشته باشد که این مسئولیت را به خاطر مردم به او داده اند و خداوند را در خدمتگذاری به مردم، ناظر و حاضر ببینید.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود به دهه آخر ماه شعبان اشاره کرد و گفت: دهه آخر ماه شعبان، دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، دهه آماده باش دینداران در دو ساحت ظاهری و باطنی است.

وی با بیان اینکه مسجد بهترین مکان برای انسان سازی توحیدی و جامعه پردازی توحیدی است، گفت:  متولیان فرهنگی و سازمان تبلیغات اسلامی با کمک روحانیون، اوقاف و امور خیریه، هیات امنای مساجد، پایگاه های بسیج و جوانان متعهد برنامه های جامعی برای اعتلای پایگاه مساجد بخصوص در ایام ماه مبارک رمضان طرح ریزی کنند.

حجت الاسلام نعمتی به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع اعضای ستاد کنگره شهدای استان یزد اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند؛پیام شهیدان را بشنوید و انگیزه های آنان را در نظر بگیرید.

وی افزود:کاشت نهال به یاد شهدا، تهیه جهیزیه و درمان رایگان برای نیازمندان، توزیع بسته های معیشتی و بهداشتی از جمله کارهایی است که در کنارختم قرآن و نامگذاری فرزندان به نیابت از شهدا می توان برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی و مایوس کردن دشمنان که بسیار موثر است انجام داد چراکه امروز تمام تلاش دشمنان منحرف کردن جوانان از خط انقلاب است.

امام جمعه شهرستان نیر به موانع تولید نیز اشاره کرد و گفت: مهمترین راه اصلی پیروزی در جنگ اقتصادی همه جانبه، پشتیبانی و مانع زدایی از تولید است.

وی با بیان اینکه تولید ملی مانند چادر که نماد حجاب ملی است که مهجور مانده است، گفت: تولید ملی نشانگر سلامت اقتصاد جامعه است.

حجت الاسلام نعمتی در ادامه سخنان خود از تولیدکنندگان خواست؛ برای تقویت تولیدات خود فرهنگ مسئولیت پذیری را ترویج کرده و با ارائه ضمانت برای محصولات خود، پاسخگوی مشتریان باشند.

وی افزود: تکریم مشتری و نظم و انضباط در عمل به وعده های ساخت، ارسال و تعمیر کالا از شروط مهم مانع زدایی از تولید ملی است.

امام جمعه شهرستان نیر در بخش دیگری از سخنان خود  به سند همکاری ایران و چین اشاره کرد و گفت: ناراحتی شدید همزمان آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی در کنار سلطنت طلبان و غرب زدگان و جیغ بنفش زنان در امضای سند همکاری ایران و چین کاملا مشهود است.

وی بیانات امام خمینی (ره) را یاداور شد و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند؛ هرگاه آمریکا از دست شما عصبانی شد بدانید که کارتان درست است.

حجت الاسلام نعمتی گفت: این سند همکاری بیشتر ماهیت نقشه راه و چارچوب همکاری و زمینه های مشارکت طرفین را دارد که منافع هر دو کشور را در بردارد.

وی با بیان اینکه این سند همکاری، تفاهم نامه، قراردادنامه و توافقنامه نیست، گفت: همکاری با چین، عدول از شعار نه شرقی و نه غربی نیست.

امام جمعه شهرستان نیر با بیان اینکه شعار نه شرقی و نه غربی در واقع عدم پذیرش استعمار شرق و غرب است ولی به معنی قطع ارتباط با کشورها نیست، گفت: چطور می شود برای مذاکره با غرب ارتباط و رابطه عنوان می کنند ولی این سند همکاری را استعمار تلقی می کنند.

وی قضیه برجام را یادآور شد و گفت: همین افراد در قضیه برجام نافرجام، علی رغم پیش بینی ها جشن گرفتند ولی این قضیه را بد می دانند.

حجت الاسلام نعمتی در پایان سخنان خود به انتخابات پیش رو  از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز اشاره کرد و گفت: دولت کارامد، دولت پرکار و مردمی، دولت شایسته سالار و دولت فساد ستیز دولتی که مطلوب مردم است و مردم باید فردی راکه دارای ویژگی های فوق است انتخاب کنند.

وی افزود: دولت شجاع و عزتمند و دولت تولید، در واقع دولتی است که برنامه اش استفاده از متخصصان داخلی برای بالا بردن توان توسعه و عزت و اقتدار ایران اسلامی در جهان باشد.

امام جمعه شهرستان نیر به فعالیت مدیران صفحات در شبکه های اجتماعی در آستانه انتخابات اشاره کرد و از آنها خواست برای ترویج سبک زندگی و نشاط اسلامی در جامعه تولید محتوا کنند.

وی با بیان اینکه تخریب و تملق  شایسته مردم نیست گفت: مطالبه گری برای تحقق آرمان های انقلاب اسلامی که همان خدمت به مردم است باید پیگیری و انجام شود.

 حجت الاسلام نعمتی با بیان اینکه نشر اخبار غیرواقع، نشر اکاذیب و شایعه جز اختلاف و یاس در جامعه چیزی به دنبال ندارد، گفت:  همه باید تلاش کنند تا وحدت، انسجام، همدلی، همکاری و تعامل را در جامعه ترویج کنند تا علاوه بر خنثی کردن توطئه های دشمنان، یاس و ناامیدی را برای آنها به ارمغان آورند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد