سرویس: اقتصادی
کد خبر: 89970
|
20:42 - 1400/01/14
نسخه چاپی

معاون اقتصادی استاندار اردبیل:

شعار سال سرلوحه فعالیت مدیران اقتصادی قرار گیرد

شعار سال سرلوحه فعالیت مدیران اقتصادی قرار گیرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل گفت: تولید ، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها شعار کلیدی است که باید سرلوحه فعالیت مدیران اقتصادی استان قرار گیرد.

به گزارش سبلان ما ، ارژنگ عزیزی معاون اقتصادی استاندار اردبیل عصر امروز در جلسه مدیران اقتصادی استان اردبیل با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری شعار سال در چندین سال گذشته بیانگر اهمیت بحث تولید و اشتغال در کشور است، گفت: مدیران اقتصادی اعم بخش خصوصی و دولتی باید این شعار را جدی بگیرند. 

وی افزود: دستگاه های اجرایی و اقتصادی به ویژه دستگاه های اصلی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت ، سازمان جهاد کشاورزی،  اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی و بانک های عامل برنامه های خود را مطابق شعار سال اعلام کنند.

عزیزی گفت: این دستگاه ها و بانک های عامل استان ضمن اعلام برنامه های خود برای تحقق اهداف شعار سال ، باید در رابطه با احصای موانع و مشکلات حوزه های تولیدی، اقتصادی و انعکاس آن به مراجع زیربط تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود از پیگیری و اخذ لیست و مشخصات طرح هایی که تا آخر سال جاری افتتاح می شوند، خبرداد و گفت: پیگیری لیست و مشخصات طرح ها و واحد های قابل احیا، واحد های تملک شده توسط بانک های عامل و رفع مشکلات آن ها جز برنامه های اصلی ما در سال جاری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به اینکه بانک های عامل باید گزارش کامل از اقدامات خود ارایه دهند تصریح کرد: بانکها از میزان تسهیلات پرداختی به طرح ها و واحدهای تولیدی و اقتصادی از محل استانی و بانک مربوطه در مرکز کشور گزارشی مفصل ارایه دهند و  پیشنهادهای خود را در رابطه با تسهیل فرایند پذیرش و تصویب و پرداخت تسهیلات جهت انعکاس به مبادی ذیربط و همچنین رسیدن به یک وحدت رویه تدوین کنند.

وی با بیان اینکه مطابق سال های گذشته ماتریس اشتغال شهرستانی و دستگاهی توسط استانداری تهیه می شود گفت: میزان اشتغال دستگاه های اجرایی به طور مستمر رصد و پیگیری می شود و این اقدام با خود اظهاری دستگاه ها و اخذ لیست ایجاد اشتغال برای هر دستگاه تهیه شده و سپس به طور هفتگی رصد و گزارش آن به صورت ماهانه تقدیم استاندار خواهد شد.

 عزیزی اظهار داشت: استفاده از ظرفیت کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید ، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، مرکز خدمات سرمایه گذاری و همچنین شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی می تواند در رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار جهت ارایه پیشنهاد و مشوق های لازم مفید باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل بر احصای موانع و مشکلات صادرات و واردات در استان تاکید کرد و گفت: تامین منابع ارزی، تشکیل مستمر جلسات ستاد تنظیم بازار و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی مرتبط ، تامین مایحتاج و کالاهای اساسی مردم از جمله گوشت مرغ طبق مصرف سرانه از برنامه های اقتصادی استان است.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد