سرویس: فرهنگ و هنر
کد خبر: 90048
|
08:53 - 1400/01/21
نسخه چاپی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل:

اصالت ازلی انسان با هنر ناب به عرصه ظهور می‌رسد

اصالت ازلی انسان با هنر ناب به عرصه ظهور می‌رسد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه هنرمندان، فرهیختگان یک جامعه محسوب می شوند، گفت: با هنر است که اصالت ازلی انسان به عرصه ظهور می‌رسد و این امر، با شهادت در راه خدا و وصال به معنویت، به هنر، معنا و مفهوم والایی می‌دهد.

به گزارش سبلان ما ،عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل صبح امروز در جمع خبرنگاران به هفته هنر انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: هنر یکی از بزرگترین عرصه‌های ذوقی و تراوشات درونی انسان‌های بزرگ و والایی است که هنرمند با هنر متعالی خود، به دنیا از دریچه معنویات می‌نگرد.

وی با بیان اینکه هنرمندان، فرهیختگان یک جامعه محسوب می شوند، گفت:  با هنر است که، اصالت ازلی انسان به عرصه ظهور می‌رسد و این امر، با شهادت در راه خدا و وصال به معنویت و معشوق الهی، به هنر، معنا و مفهوم والایی می‌دهد.

بحر العلومی گفت: هنر، بدون داشتن اهداف والایی از سوی هنرمند و همچنین بدون حضور روح و پیامی ارزشمند و والا در بطن اثر هنری، دارای ارزش نبوده و از تاثیرگذاری والایی نیز برخوردار نخواهد بود بلکه هنر، با تعهد به ارزش‌های والای انسانی دارای ارزش و معنا خواهد بود و انسان‌ها را به مسیر درست الهی و رستگاری خواهد رساند. که پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، هنر ما به واسطه تاثیر آرمان‌های انقلابی و اسلامی، متعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی و الهی گردید. همانگونه که حضرت امام خمینی(ره) نیز به خوبی در آن پیام معروفشان در سال‌های پایانی عمر پربرکت‌شان اعلام فرمودند: «هنر دمیدن روح تعهد در کالبد انسان‌ها است».

وی  سال‌روز شهادت سید اهل قلم شهید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی را به تمامی هنرمندان استان اردبیل تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد، حرکت رو به رشدی که در چند سال گذشته و به واسطه رهنمودهای پر برکت رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه هنر و فرهنگ کشور صورت گرفته است، در قالب آثار بی بدیل هنرمندان استان اردبیل تداوم یافته و موجبات توسعه همه جانبه دیار هنرپرور و فرهنگ دوست و دارالارشاد اردبیل را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد