سرویس: سیاسی
کد خبر: 90052
|
13:10 - 1400/01/21
نسخه چاپی

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اردبیل:

بررسی صلاحیت ها بدور از نگاه سیاسی و جناحی/مجریان و ناظران انتخابات به حواشی توجه نکنند

بررسی صلاحیت ها بدور از نگاه سیاسی و جناحی/مجریان و ناظران انتخابات به حواشی توجه نکنند
رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان اردبیل گفت: بررسی صلاحیت ها بدور از هرگونه نگاه سیاسی و جناحی انجام می شود و به داوطلبان اطمينان می دهیم عملی فراتر از قوانین ذکر شده برای انتخابات‌ شوراها، توسط هیات های نظارت انجام نخواهد شد.

محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با خبرنگارسبلان ما، با اشاره به شروع بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر استان اردبیل، اظهار داشت: هیات نظارت شهرستان ها به مدت چهارده روز بعد از تحویل پرونده ها از هیات اجرایی، فرصت خواهند داشت تا صلاحیت داوطلبان رو مورد بررسی قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه تمامی اقدامات هیات عالی نظارت استان بر اساس بر مّر قانون است، افزود: بررسی صلاحیت ها  بدور از هرگونه نگاه  سیاسی و جناحی انجام می شود و به داوطلبان اطمينان می دهیم عملی فراتر از قوانین ذکر شده برای انتخابات‌ شوراها، توسط هیات های نظارت انجام نخواهد گرفت.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل با بیان اینکه تایید صلاحیت در هیات اجرایی به معنای تایید صلاحیت قطعی در هیات نظارت نیست، گفت: احتمال دارد با بررسی بیشتر پرونده های دواطلبان در هیات های نظارت، برخی داوطلبان موفق به کسب صلاحیت نشوند.

عباس زاده با تکذیب شایعات از پیش مطرح شده در خصوص رد صلاحیت برخی دواطلبان، تاکید کرد: تا زمانی که روند بررسی پرونده داوطلبان در هیات نظارت شهرستان ها به اتمام نرسد، انتشار هرگونه خبری در این خصوص کذب است و هیات های اجرایی و نظارت اسیر این حواشی نخواهند شد.

وی با اشاره به انتشار اخبار رسمی هیات عالی نظارت از رسانه های معتبر، افزود: مواردی که لازمه ی اطلاع رسانی است و دانستن آنها برای کیفیت انتخابات، افزایش مشارکت و بالا رفتن اعتماد مردم برای مجریان و ناظران انتخابات لازم باشد، بصورت رسمی از طریق سخنگوی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای استان بیان خواهد شد.

رئیس هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان اردبیل با بیان اینکه مجریان و ناظران به حواشی توجه نکنند و به متن قضیه دقت نظر داشته باشند، تصریح کرد: بنای هیات های نظارت بر سعه صدر و اعتماد بر داوطلبان است ولی همه اقدامات در فرایند بررسی بر اساس عمل بر مّر قانون خواهد بود.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد