سرویس: سیاسی
کد خبر: 90055
|
12:49 - 1400/01/21
نسخه چاپی

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان، شعبه استان اردبیل در محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان

بیانیه انجمن روزنامه نگاران مسلمان، شعبه استان اردبیل در محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان
انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه استان اردبیل، در محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سبلان ما ،انجمن روزنامه نگاران مسلمان شعبه استان اردبیل، در محکومیت بازداشت سرپرست حزب اسلام آذربایجان بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

"یُرِیدُونَ لِیُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ"

مى‏ خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش كنند و حال آنكه خدا گر چه كافران را ناخوش افتد نور خود را كامل خواهد گردانيد. (آیه 8 سوره مبارکه الصف)

در روزهای پایانی سال گذشته [10 اسفند سال 1398] شاهد بازداشت روحانی سرشناس جمهوری آذربایجان حاج الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان توسط سرویس امنیت دولتی این کشور با استناد به قانون جزایی شماره 274 [خیانت به وطن و جاسوسی برای دولت های خارجی] بودیم و تاکنون بیش از یک سال از روند بازجویی و محاکمه طولانی این شخصیت برجسته گذشته است.

با کمال تأسف باید گفت دولت آذربایجان به عنوان دومین کشور شیعه جهان، به جای تلاش برای تبلیغ و استفاده صحیح از ظرفیت دینی و مذهبی مردم مسلمان خود برای حل مسائل و مشکلات کشور مانند آزادی کامل سرزمین های اشغالی و حل و فصل نهایی مناقشه قره باغ، به دنبال مقابله با اسلام گرایان و رهبران مذهبی شیعه در این کشور برآمده است. تجربه عملی جنگ دوم قره باغ و حضور حسینی و پرشور و گسترده اسلام گرایان در جبهه های جنگ برای جنگ با اشغالگران ارمنی که به آزادی اکثر سرزمین های اشغالی منجر شد هم به خوبی نشان داد با تمسک به آموزه های اصیل اسلام و یاری گرفتن از جوانان شیعه به راحتی می توان بر تمام مشکلات کشور آذربایجان از جمله مناقشه قره باغ فائق آمد.  

بی تردید تداوم سیاست های اسلام ستیزانه و اعمال محدودیت های مختلف نظیر حبس و حذف رهبران اسلام گرا، که متاسفانه در جمهوری آذربایجان مسبوق به سابقه است، در نتیجه ی القائات موهوم دشمنان اسلام از جمله آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی و ایادی مزدور آن صورت می گیرد. این سیاست ها به ویژه پس از شهادت سردار بزرگ جبهه مقاومت حاج قاسم سلیمانی که شاهد اتحاد هرچه بیشتر و روزافزون امت های مسلمان در راستای مقابله با سیاست های استکباری و تجاوزکارانه ی آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه ی غرب آسیا بودیم، بیش از گذشته  دنبال می شود.

طبق نظر کارشناسان دستگیری این روحانی فرهیخته سفارشی و با اتهامات ساختگی صورت گرفته است. همچنین شواهد امر نشان می دهد دادگاه و فرآیند محاکمه این روحانی فرزانه کاملا فرمایشی و غیرقانونی برگزار شده است. گفتنی است پس از برگزاری جلسات متعدد از سوی دادگاه جنایی باکو و تمدید مکرر مدت بازداشت، دادستانی این کشور چند روز پیش درخواست 18 سال حبس برای حاج الهام علی اف کرده است.همچنین برای میهمان رضایف نیز که به همراه حاج الهام علی اف دستگیر شده بود، 15 سال حبس درخواست شده است.

بی شک اتهامات بی اساس و ساختگی ارائه شده و درخواست این حکم سنگین و غیرقابل قبول توسط دادستانی باکو تنها علیه یک فرد نیست، بلکه به نوعی حمله به تمامیت اسلام و تمام مسلمانان تلقی می شود. از این رو، تمام  امت اسلام  و بلکه تمام آزادی خواهان جهان وظیفه دارند به آن اعتراض نمایند.  

ضمن محکوم کردن این قبیل اقدامات ضدبشری و اسلام‌ستیزانه دولت آذربایجان خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط حاج الهام علی‌اف و تمامی اسلام گرایان در بند هستیم.همچنین از تمامی سازمان های حقوق بشری ، فعالان حقوق  بشری، شخصیت‌های برجسته جهان اسلام و تمامی آزادی خواهان عالم می‌خواهیم اقدامات غیرقانونی و ضد حقوق بشری دولت آذربایجان را محکوم کرده و با تمام توان برای آزادی دینداران و اسلام گرایان جمهوری آذربایجان اقدام نمایند.

                               

انجمن روزنامه نگاران مسلمان، شعبه استان اردبیل 21  فروردین ماه ۱۴۰۰ 

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد