کد خبر: 90062
|
09:35 - 1400/01/22
نسخه چاپی

استاندار اردبیل:

تامین هزینه مسکن ملی خارج از توان متقاضیان است

تامین هزینه مسکن ملی خارج از توان متقاضیان است
استاندار اردبیل گفت: با توجه به هزینه بالای ساخت طرح اقدام مسکن ملی و افزایش قیمت های اخیر، تامین هزینه آماده سازی خارج از توان متقاضیان طرح است.

به گزارش سبلان ما ، اکبر بهنام جو در دیدار با معاون وزیر راه و رییس سازمان ملی زمین و مسکن   اظهار کرد: با توجه به هزینه بالای ساخت طرح اقدام مسکن ملی و افزایش قیمت های اخیر، تامین هزینه آماده سازی خارج از توان متقاضیان طرح است.

وی با بیان اینکه برای تسریع آماده سازی  وآغاز عملیات اجرایی پروژه های مربوط به طرح اقدام مسکن ملی ۵۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است، افزود: تخصیص این مبلغ برای کمک به آماده سازی شهرک های مورد اشاره بصورت بلاعوض می تواند امید دوباره در متقاضیان ایجاد کند.

استاندار اردبیل همچنین در رابطه با تاخیر و تعلل پیمانکار پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن مهر کوی وحدت، گفت: در این پروژه ها نیز افزایش قیمت خدمات و مصالح، موجب وارد آمدن ضرر و زیان به پیش خریداران مسکن مهر مربوطه شده و آورده متقاضیان به شدت افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه به دلیل ابطال مصوبه هیئت وزیران از سوی دیوان عدالت اداری، ۳۰میلیارد ریال بر قیمت تمام شده پروژه اضافه شده است، اظهار کرد: تامین هزینه های باقی مانده از جمله هزینه رفع نواقص ابنیه، تاسیسات برقی و مکانیکی، آسانسور فازهای ۱،۲،۳ و خدمات نظام مهندسی در صدور شناسنامه ساختمان برای متقاضیان مشکلات زیادی را بوجود آورده است.

بهنام جو ادامه داد: علاوه بر آن هزینه های شهرداری برای صدور پایان کار از محل مجدد آورده نقدی متقاضیان که از اقشار ضعیف جامعه هستند تا حدودی غیر ممکن به نظر می رسد و تخصیص ۴۰ میلیارد ریال اعتبار بلا عوض برای تامین هزینه های باقی مانده پروژه و پیشگیری از تبعات احتمالی ضرورت دارد.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد