سرویس: اجتماعی
کد خبر: 90069
|
13:24 - 1400/01/22
نسخه چاپی

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

اهتمام جدی میراث فرهنگی استان برای مرمت حمام تاریخی ملاهادی اردبیل

اهتمام جدی میراث فرهنگی استان  برای مرمت حمام تاریخی ملاهادی اردبیل
مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل با بیان اینکه به جد پیگیر تعیین تکلیف حل مشکل حمام ملاهادی هستیم گفت: اداره کل در حوزه حفظ میراث تاریخی اهتمام جدی دارد و برای کمک به بخش خصوصی در راستای نگهداری این میراث معماری‌آماده همکاری هستیم.

به گزارش سبلان ما ، حجت الاسلام مهدی ستوده مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل به همراه نادر فلاحی مدیرکل میراث فرهنگی استان  به همراه حمید لطف اللهیان با حضور در محلات تاریخی اردبیل از مقبره  پیرزرگر، حمام ملاهادی، مقبره پیر قنبلان و حمام اوچدکان از بناهای تاریخی شهر بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات آثار تاریخی اردبیل قرار گرفتند. 

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل در این بازدید به تبیین دقیق مسائل میراثی و نحوه ورود دستگاه ها به مسایل مرمتی و احیایی پرداخت و گفت: بناهای مورد نظر بصورت سند شراکتی با اوقاف است که در صورت اقدام اداره کل اوقاف، آماده هرگونه طرح و اجرا هستیم.

وی به وضعیت حمام تاریخی ملاهادی پرداخت و گفت: بنای حمام تاریخی ملاهادی، در سند قطعی شخص حقیقی و  اداره کل اوقاف بوده که بصورت ۳دانگ،۳دانگ می باشد که ورود دستگاه دولتی برای مرمت این بنا خارج از قانون و ضوابط است.

فلاحی با بیان اینکه به جد پیگیر تعیین تکلیف حل مشکل حمام ملاهادی بوده و هستیم گفت: اداره کل در حوزه حفظ میراث تاریخی اهتمام جدی دارد و برای کمک به بخش خصوصی در راستای نگهداری میراث معماری‌مان آماده همکاری هستیم.

 

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد