سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 90085
|
09:21 - 1400/01/24
نسخه چاپی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل:

افزایش بستری ها به هزار نفر/ستون اصلی پیشگیری از کرونا، زدن ماسک است

افزایش بستری ها به هزار نفر/ستون اصلی پیشگیری از کرونا، زدن ماسک است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: با روند کنونی و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیش بینی ما این است که تعداد بیماران بستری به میزان ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ بستری برسد.

به گزارش سبلان ما ، شهرام حبیب زاده در گفتگوی زنده تلویزیونی شبکه استانی سبلان با موضوع کرونا، اظهار داشت: از دهم فروردین وارد خیز شدید بیماری در استان شده ایم که با شیب تند و آسانسوری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه از ۱۵۲ بستری در ۱۰ فروردین به ۳۲۴ بستری در ۱۷ فروردین رسیدیم و هم اکنون بیش از ۵۰۰ بیمار در استان بستری هستند، افزود: شاخصه اصلی ویروس انگلیسی که در استان اردبیل نیز شیوع پیدا کرده بستری دو برابر همراه با سرعت انتقال و سرایت بالا است.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: در حال حاضر مهمترین تهدید و مشکل ما، میزان تخت است که مجبور هستیم هر روز افزایش دهیم و به ازای ایجاد هر بخش، نیازمند پرستار و کادر درمان می باشیم.

حبیب زاده با اشاره به تبدیل بخش های اتاق عمل و فیزیوتراپی بیمارستان امام خمینی (ره) ابه بخش کرونا، ابراز داشت: بیمارستان امام رضا (ع) نیز که قبلا ۴۰ الی ۵۰ بیمار کرونایی داشت با تمام ظرفیت به کرونا تعلق می یابد؛ مجموعا ۵۰ درصد تخت های استان در بخش دولتی و خصوصی به بیماری کرونا اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه با روند کنونی و در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی، پیش بینی ما این است که تعداد بیماران بستری به میزان ۷۰۰ الی ۱۰۰۰ بستری برسد، افزود: افزایش تخت های ICU بدلیل الزام به داشتن پزشک و پرسنل ویژه و تجهیزات پزشکی به سادگی امکانپذیر نیست.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تاکید کرد: این بحران یک بحران جدی است و دانشگاه به تنهایی قادر به برون رفت از این بحران نیست و نیاز به همکاری همه مردم و سایر نهادها هست.

حبیب زاده با با بیان اینکه تنها چاره ما این است که بیماران ورودی به بیمارستان‌ها را کم کنیم و برای اینکار باید دستورالعمل های بهداشتی را شدیدتر رعایت کنیم، گفت: ستون اصلی پیشگیری از این بیماری، زدن ماسک است. اهمیت زدن ماسک بسیار بالا است. حتی در ازدحام های کوچک هم باید از ماسک استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه دورهمی ها مانند عروسی یا دورهمی های ماه مبارک رمضان باید بطور کامل تعطیل شود، تصریح کرد: امیدواریم با حس مسئولیت پذیری بیشتر مردم و رعایت دستورالعملهای بهداشتی میزان شیوع بیماری کاهش یابد.

 

انتهای پیام/آ

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد