سرویس: پزشکی وسلامت
کد خبر: 90113
|
11:56 - 1400/01/25
نسخه چاپی

بخشدار جعفرابادمغان خبرداد:

برگزاری رژه خودرویی هشدار در جعفرآباد مغان/ طرح شهید سلیمانی، در کنترل کرونا موفق عمل کرد

برگزاری رژه خودرویی هشدار در جعفرآباد مغان/ طرح شهید سلیمانی، در کنترل کرونا موفق عمل کرد
بخشدار جعفراباد مغان از برگزاری رژه خودرویی هشدار در این شهر خبرداد و گفت:دورهمی های خانوادگی و فامیلی در شرایط کرونایی تبدیل به نقطه ضعف جامعه شده است .

صالح عبدی بخشدار جعفرابادمغان سبلان ما ، پیش از ظهر امروز در رژه خودرویی هشدار  که در این شهر برگزار شد، گفت: طی هفته گذشته تنها در یک روز حدود ۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ بستری شدند که نشانه خوبی نیست و ضرورت دارد تا همه نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری فیزیکی دقت و وسواس داشته باشند.

وی با اعلام این که طبق آمار روزانه وزارت بهداشت تعداد زیادی از مرگ و میرهای کرونایی مربوط به است، گفت: در چنین شرایطی پذیرفته نیست عده ای با رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی جان خود و دیگران را به خطر بیندازند.

بخشدار جعفرابادمغان گفت: کادر درمانی طی حدود یک سال گذشته به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای خدمات رسانی به بیماران است، همه تلاش مسئولان نیز برنامه ریزی برای کنترل شیوع کرونا و قطع زنجیره آن همزمان با تداوم حرکت چرخ اقتصاد و معیشت مردم است ولی متاسفانه باز هم مشاهده می شود برخی بی توجه به توصیه های بهداشتی و ساده‌انگاری همه تلاش ها را خنثی می کنند در حالی که بازگشت به شرایط قرمز هم جان شهروندان را به خطر می اندازد و هم معیشت مردم را دچار تنگنا می کند.

وی با بیان اینکه قاطبه اصناف و بازاریان در ایام اعمال محدودیت‌ها ارتباط و همکاری تنگاتنگی با ستاد مقابله با کرونایی داشتند ، اظهار داشت: انتظار این است که همکاری ها اکنون که بخش در شرایط قرمزقرار دارد تداوم یابد تا بتوانیم رنگ بندی را به زرد و آبی برسانیم .

عبدی بیان کرد؛ یکی از عوامل مهم شیوع کرونا در مناطق مختلف برپایی دورهمی‌های خانوادگی دانست و تاکید کرد : اگر چه دورهمی های خانوادگی و فامیلی در شرایط عادی نقطه قوت فرهنگی است ولی در شرایط کرونایی تبدیل به نقطه ضعف شده است و بیشترین آمار مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ را به خود اختصاص داده است.

بخشدار جعفراباد مغان یکی از اقدامات اثرگذار بر کنترل شیوع کرونا اجرای طرح شهید سلیمانی دانست و گفت که این طرح در شناسایی بیماران مشکوک کرونایی و یا در معرض خطر نقش بسیار ارزشمندی داشت و لازم است همچنان با جدیت و تا عادی شدن شرایط ادامه یابد.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد