سرویس: سیاسی
کد خبر: 90116
|
13:21 - 1400/01/25
نسخه چاپی

واکنش 120 حقوق دانان اردبیلی به مسدود سازی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی؛

مسدود سازی حساب‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نقض فاحش اصول آزادی بیان است

مسدود سازی حساب‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نقض فاحش اصول آزادی بیان است
مسئول بسیج حقوق دانان اردبیل گفت: 120 نفر از حقوق‌دانان استان اردبیل با انتشار بیانیه ای نقض فاحش اصول آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات از سوی پلتفرم‌های خارجی شبکه‌های اجتماعی، مسدود سازی حساب‌های کاربری بین‌المللی رسانه ملی را محکوم کردند.

رضا ندایی مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل در گفتگو باسبلان ما ، از واکنش حقوق دانان استان اردبیل در محکومیت مسدود سازی حساب‌های شبکه‌های اجتماعی برون ‌مرزی خبرداد و گفت: 120 نفر از حقوق‌دانان استان اردبیل با انتشار بیانیه ای نقض فاحش اصول آزادی بیان و جریان آزاد اطلاعات از سوی پلتفرم‌های خارجی شبکه‌های اجتماعی، مسدود سازی حساب‌های کاربری بین‌المللی رسانه ملی را محکوم کردند.

وی افزود: درحالی مدیران شبکه های اجتماعی نظیر، فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب از پرچمداری خود به عنوان طلایه داران آزادی بیان دم می زنند و آزادی بیان را اصل اساسی در پلتفرم های خود می دانند و خود را قهرمان آزادی بیان معرفی می کنند که روزانه شاهد آنیم که بسیاری از حساب های کاربران در سراسر جهان در شبکه های اجتماعی همچون فیس بوک، دچار محدودیت هایی همچون حذف پست شده و در درجه نهایی مسدود سازی و تعلیق دائمی حساب کاربری شده اند.

ندایی گفت: با وجود ادعای آزادی بیان، در طی سال های اخیر، شرکت های فناوری آمریکایی بارها دست به اقداماتی علیه رسانه های ایرانی زده‌اند. پیرو مسدودسازی غیرقانونی تعداد زیادی از صفحات فارسی در پلتفرم های فیسبوک، گوگل و توئیتر و به تبع آن طی ماههای اخیر به مسدود کردن حساب های کاربری متعلق به معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما جمهوری اسلامی ایران، اقدام کرده اند.

وی افزود: این محدود سازی ها نقض آشکار آزادی بیان، و خلاف اصل جریان آزاد اطلاعات  است که از اصل آزادی بیان نشأت می گیرد. ماده 19 اعلامیه جهانی حقوق بشر مصوب 1948 درباب آزادی بیان چنین مقرر می دارد: "هرکس حق آزادی عقیده و بیان دارد. این حق شامل آزادی حفظ عقاید، مصون از تعرض و جستجو، کسب اظهار اطلاعات و اندیشه ها از هر طریق و بدون توجه به مرزها می باشد.   

مسئول سازمان بسیج حقوق دانان استان اردبیل گفت: حقوق دانان اردبیلی ضمن اعلام این استانداردهای دوگانه و تناقض گویی مدیران شبکه های اجتماعی، از ستاد حقوق بشر و وزارت امور خارجه به عنوان مدافعین حقوق ملت ایران، از شورای حقوق بشر و سازمان ملل متحد به عنوان نهادهای بین المللی صیانت کننده از حقوق بشر، درخواست رسیدگی عاجل برای جلوگیری از اقدامات سانسورکننده و مختل کننده جریان انتشار آزاد اطلاعات را دارند.

 

انتهای پیام/ج

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد